Mintos podał, że w ciągu 10 dni zebrał ponad 7,2 mln EUR od 7 tys. inwestorów. Kampania crowdfundingowa przeprowadzona na platformie Crowdcube przekroczyła oczekiwania zarządu Mintosa. Pierwszy 1 mln EUR udało się zebrać już w 15 minut po rozpoczęciu kampanii. Po trzech godzinach spółka miała na koncie już 3 mln EUR.

Inwestorzy z 90 krajów

W kampanii udział wzięli inwestorzy z 90 krajów – głównie z Niemiec, Czech i Hiszpanii, a także z Wielkiej Brytanii, chociaż firma formalnie nie działa na rynku brytyjskim. Mintos to platforma typu p2p umożliwiająca finansowanie pożyczek udzielanych przez podmioty pozabankowe. Obecnie rynek ten wyceniany jest na 6,6 mld EUR, z czego Mintos – zdaniem spółki, ma ok. 45% udział.

Mintos to łotwska spółka, której celem jest pozyskanie licencji dla firm inwestycyjnych oraz EMI, czyli instytucji pieniądza elektronicznego jeszcze w 2021 roku. W planach spółki jest wprowadzenie możliwości inwestycji m.in. w fundusze ETF, a także otwarcie dla użytkowników rachunków z numerem IBAN oraz oferowanie kart debetowych.

/LP