Bankowość online – dominacja  mężczyzn

Mężczyźni częściej niż kobiety korzystają z bankowych aplikacji mobilnych – tak wynika z badania Badania #MobilnyPortretPolaka Banku Millennium. „Z bankowości mobilnej w telefonie korzysta 50% mężczyzn i 36% kobiet” – czytamy w informacji prasowej przesłanej na naszą skrzynkę redakcyjną. Przyznajemy, że można pogubić się w procentach, ale domyślamy się, że dane uwzględniają też osoby, które z bankowości mobilnej nie korzystają.

Jak korzystamy z bankowości mobilnej?

Mężczyźni używają jej zdecydowanie częściej niż kobiety – codzienne lub prawie codzienne robi to blisko co piąty mężczyzna i częściej niż jedna na dziesięć kobiet.

Najważniejsze  w bankowości mobilnej dla  kobiet jest możliwość zajrzenia na swoje konto w każdym momencie, mężczyźni –skupili się na szybkim zarządzaniu swoimi pieniędzmi.

Kobiety częściej płacą rachunki

Kobiety częściej opłacają rachunki i czynsze (61% kobiet vs. 56% mężczyzn), robią zakupy w sklepach internetowych (77% kobiet vs. 73% mężczyzn). Mężczyźni wykorzystują więcej rozwiązań dostępnych w aplikacji jak np. płacenie BLIKIEM (44% mężczyzn vs  27% kobiet), zbliżeniowo telefonem (35% mężczyzn vs. 22% kobiet), również panowie częściej doładowują telefon przez aplikację bankową (45% mężczyzn vs. 22% kobiet).

Płeć określa też nasze wybory w sklepach internetowych. Okazuje się, że mężczyźni przeważają w  mobilnym kupowaniu sprzętu elektronicznego (46% mężczyzn vs. 5% kobiet). Co ciekawe, robią też więcej zakupów spożywczych (29% mężczyzn, 8% kobiet), sportowych (33% mężczyzn, 9% kobiet) i AGD (28% mężczyzn, 9% kobiet).

Uwaga, panie chętniej od mężczyzn inwestuje w wiedzę (50% kobiet vs. 40% mężczyzn), kosmetyki (41% kobiet vs. 25% mężczyzn)  oraz leki (17% kobiet vs. 15% mężczyzn).

Siła kobiet – trendy w social mediach

Płeć  jako dana demograficzna określa też stosunek do mediów społecznościowych. Kobiety spędzają tam więcej czasu. Przykładem tutaj jest medium Zuckerberga  – na Facebooka wchodzi częściej 78% kobiet vs 67% mężczyzn. Kobiety częściej publikują w mediach społecznościowych zdjęcia (61% kobiet vs. 53% mężczyzn) oraz częściej komunikują się za pomocą komunikatorów (65% kobiet vs. 58% mężczyzn).

*Metryka badania #MobilnyPortretPolaka: badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Banku Millennium w grudniu 2017 na reprezentatywnej, 1000-osobowej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 18 i więcej lat. Technika badawcza: CATI.

/PK