Bankowość online – dominacja mężczyzn
Mężczyźni częściej niż kobiety korzystają z bankowych aplikacji mobilnych – tak wynika z badania Badania #MobilnyPortretPolaka Banku Millennium. „Z bankowości mobilnej w telefonie korzysta 50% mężczyzn i 36% kobiet” – czytamy w informacji prasowej przesłanej na naszą skrzynkę redakcyjną. Przyznajemy, że można pogubić się w procentach, ale domyślamy się, że dane uwzględniają też osoby, które z bankowości mobilnej nie korzystają.
Jak korzystamy z bankowości mobilnej?
Mężczyźni używają jej zdecydowanie częściej niż kobiety – codzienne lub prawie codzienne robi to blisko co piąty mężczyzna i częściej niż jedna na dziesięć kobiet.
Najważniejsze w bankowości mobilnej dla kobiet jest możliwość zajrzenia na swoje konto w każdym momencie, mężczyźni –skupili się na szybkim zarządzaniu swoimi pieniędzmi.
Kobiety częściej płacą rachunki
Kobiety częściej opłacają rachunki i czynsze (61% kobiet vs. 56% mężczyzn), robią zakupy w sklepach internetowych (77% kobiet vs. 73% mężczyzn). Mężczyźni wykorzystują więcej rozwiązań dostępnych w aplikacji jak np. płacenie BLIKIEM (44% mężczyzn vs 27% kobiet), zbliżeniowo telefonem (35% mężczyzn vs. 22% kobiet), również panowie częściej doładowują telefon przez aplikację bankową (45% mężczyzn vs. 22% kobiet).
Płeć określa też nasze wybory w sklepach internetowych. Okazuje się, że mężczyźni przeważają w mobilnym kupowaniu sprzętu elektronicznego (46% mężczyzn vs. 5% kobiet). Co ciekawe, robią też więcej zakupów spożywczych (29% mężczyzn, 8% kobiet), sportowych (33% mężczyzn, 9% kobiet) i AGD (28% mężczyzn, 9% kobiet).
Uwaga, panie chętniej od mężczyzn inwestuje w wiedzę (50% kobiet vs. 40% mężczyzn), kosmetyki (41% kobiet vs. 25% mężczyzn) oraz leki (17% kobiet vs. 15% mężczyzn).
Siła kobiet – trendy w social mediach
Płeć jako dana demograficzna określa też stosunek do mediów społecznościowych. Kobiety spędzają tam więcej czasu. Przykładem tutaj jest medium Zuckerberga – na Facebooka wchodzi częściej 78% kobiet vs 67% mężczyzn. Kobiety częściej publikują w mediach społecznościowych zdjęcia (61% kobiet vs. 53% mężczyzn) oraz częściej komunikują się za pomocą komunikatorów (65% kobiet vs. 58% mężczyzn).
*Metryka badania #MobilnyPortretPolaka: badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Banku Millennium w grudniu 2017 na reprezentatywnej, 1000-osobowej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 18 i więcej lat. Technika badawcza: CATI.
/PK