Usługa SGB ID pozwala  na wykorzystanie tożsamości cyfrowej dzięki integracji z usługą mojeID, której dostawcą jest Krajowa Izba Rozliczeniowa, Węzłem Krajowym i Profilem Zaufanym. Przy pomocy Węzła Krajowego oraz Profilu Zaufanego można m.in. podpisywać dokumenty w urzędach publicznych, identyfikować swoją tożsamość w usługach podmiotów publicznych w internecie (np. złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego lub paszportu).

Banki spółdzielcze SGB rozszerzają dostępność usługi mojeID

Dodatkowo, dzięki usłudze mojeID można potwierdzić swoją tożsamość w sektorze komercyjnym, m.in. w firmach ubezpieczeniowych i telekomunikacyjnych (ostatnio rozwiązanie wdrożyła grupa T-Mobile), u dostawców energii elektrycznej i w placówkach medycznych.

– Tempo wdrożenia SGB ID w bankach spółdzielczych naszego Zrzeszenia jest imponujące. Rozpoczęliśmy ten proces w marcu, w pierwszych dniach pandemii, która blokowała aktywność wielu podmiotów. Mimo znaczących przeszkód natury technicznej i trudności komunikacyjnych w pierwszym etapie wdrożenia, mogę dziś zapewnić, że niebawem wszystkie banki SGB będą mogły pochwalić się posiadaniem usługi SGB ID. To efekt wykorzystania omnikanałowej platformy BS API oraz intensywnej współpracy z najlepszymi firmami z rynku informatycznego w Polsce – ocenia Mirosław Skiba, prezes Zarządu SGB Banku SA.

Klienci banków spółdzielczych mogą dzięki tej usłudze identyfikować swoją tożsamość np. w firmach z branży e-commerce i komercyjnych placówkach medycznych. Dzięki usłudze SGB ID mogą m.in. założyć w trybie online działalność gospodarczą, uzyskać dostęp do eRecepty i eSkierowań. Korzystanie z Profilu Zaufanego pozwoli na składanie i korygowanie deklaracji podatkowych oraz składek ZUS czy dokonywanie zmian do wpisów w ewidencji działalności gospodarczej.

Więcej o cyfrowym przyśpieszeniu banków spółdzielczych SGB można przeczytać w rozmowie z Błażejem Mika, wiceprezesem zarządu SGB-Banku i Arturem Józefowskim, dyrektorem Biura Bankowości Mobilnej i Internetowej w SGB-Banku. Z wywiadu dowiecie się między innymi jakie nowe funkcje przewiduje aplikacja mobilna banków spółdzielczych zrzeszonych w SGB, z jakich rozwiązań fintech chcą korzystać banki spółdzielcze i ich klienci oraz na czym polega platforma BS API.