Według danych IMM, branża finansowa przeznaczyła w 2018 na marketing ponad 1,2 mld zł. Tym samym wydatki wizerunkowo-reklamowe sektora wyniosły 10 proc. środków przeznaczonych na ten cel przez ogół branż.

Przyglądając się raportom z 2019 roku, możemy zaobserwować trend stabilizujący budżet działań marketingowych sektora na podobnym poziomie co w roku poprzednim. Podmioty finansowe na działania reklamowe tylko w lutym przeznaczyły aż 94,9 mln zł.

Jak widać sektor finansowy mocno stawia na działania promocyjne. Co zrobić aby nie zostać w tyle jeśli chodzi marketing i wizerunek swojej marki, a przez to uniknąć strat finansowych? Warto postawić na rozwiązania takie jak platforma do multichanneling marketing automation, oferowane przez np. ExpertSender.

ExpertSender – multikanałowe wsparcie sprzedaży

ExpertSender  to  platforma  pomagająca zwiększać sprzedaż za pomocą automatyzacji marketingu w kanałach: email, SMS, mobile oraz web. ExpertSender działa od ponad 11 lat i dostarcza 20 miliardów wiadomości rocznie, dla ponad 400 klientów i ponad 1000 marek na całym świecie.

ExpertSender z centralą w Gdyni ma oddziały w Moskwie, Pekinie oraz São Paulo.  ExpertSender jest aktywnym członkiem organizacji, które wyznaczają i promują najlepsze praktyki w marketingu. ExpertSender ma także status Silver Microsoft Partner, certyfikat ISO 27001 i w pełni spełnia wymogi nakładane przez RODO. 

Expertsender co oferuje

Jakie korzyści przynosi platforma do multichannel marketing automation?

  • Mechanizm odzyskiwania klienta, który porzucił formularz kontaktowy na stronie internetowej. Dzięki tej funkcji można zatrzymać pozornie utracone leady, które zniechęcił formularz wieloetapowy, często wykorzystywany przez firmy z branży finansowej. Dla przykładu: klient ExpertSender, IdeaBank, odzyskał aż 26 proc. porzuconych leadów dzięki wykorzystaniu tej funkcji.
  • Możliwość instalacji oprogramowania w serwerowni klienta, na jego sprzęcie i w stworzonych przez niego warunkach bezpieczeństwa. Dzięki temu firma może korzystać z danych osobowych wrażliwych, objętych tajemnicą bankową, których nie można umieścić w chmurze (jeżeli taka jest polityka bezpieczeństwa w danej instytucji finansowej).
  • Tabele danych i funkcja zaawansowanej segmentacji pozwalają na przechowywanie ww. danych, np. informacji o kredytach, leasingach, lokatach, ubezpieczeniach itd., oraz dokonywanie operacji na nich, dzięki którym możliwe są np. działania cross- i up-sellingowe.
  • Platforma może obsługiwać wiele kanałów komunikacji (aplikacje mobilne, strona internetowa, telefoniczny contact center oraz offline, czyli placówka banku czy instytucji finansowej), tworząc tzw. single customer profile, zawierający zaawansowane informacje o potrzebach i nawykach konkretnych klientów oraz umożliwia prowadzenie wielokanałowej, wysoce spersonalizowanej komunikacji, co przekłada się na większą satysfakcję klientów.

Krzysztof Jarecki, CEO

– Funkcje platform multichannel marketing automation sprawdzają się doskonale w wielu przypadkach, które dotyczą również firm z branży finansowej czy bankowej. Mechanizm odzyskiwania porzuconych formularzy kontaktowych, tabele danych i zaawansowana segmentacja, wielokanałowość – to wszystko pomaga firmom z ww. branży w pozyskiwaniu większej liczby klientów oraz budowaniu ich lojalności – komentuje Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender.

/Fintek.pl

Materiał powstał we współpracy z partnerem