Obecnie aż 12 mln Polaków korzysta z usług bankowości mobilnej – można wręcz rzec, że smartfon bez aplikacji bankowej lub innej apki fintechowej jest zwyczajnie bezużyteczny.

W Polsce wartość rynku szacowana jest na ok. 7 mld zł. Przeciętnie na elektronikę wydajemy 600 zł rocznie. Głównie na nowe telewizory, smartwatche, laptopy i oczywiście smartfony z dużymi wyświetlaczami. Rośnie też zainteresowanie segmentem premium.

Na świecie jednym z głównych trendów są tzw. wearables, których sprzedaż sięgnęła 5 mln sztuk. Co czwarty Polak przyznaje, że chciałby korzystać z tego rodzaju urządzenia. Z analizy Neonet wynika, że smartfony i smartwatche to obecnie jedna z najpopularniejszych kategorii elektroniki wśród konsumentów. Dynamika sprzedaży smartwatchy w Polsce sięga kilkudziesięciu procent miesięcznie – czytamy w informacji prasowej Neonet.

Polacy przeciętnie na elektronikę wydają 600 zł rocznie. Trudno za tę kwotę kupić dobry sprzęt, ale jest to średnia arytmetyczna. Największą popularnością, oprócz telefonów, cieszą się telewizory OLED z segmentu premium. Cały rynek obecnie wart jest ponad 7 miliardów złotych i zwiększy swoją wartość o 11 proc. do 2024 roku.

Świat pokochał sztuczną inteligencję

Oprócz urządzeń mobilnych rosnącą grupą są także urządzenia inteligentne – wyposażone w algorytmy samouczące się. Należą do nich sprzątające roboty, czy mały sprzęt AGD. Światowa sprzedaż tej kategorii wzrosła w roku 2018 o niemal 6 proc., do 650 mld zł, co stanowi niemal 15 proc. wartości całego segmentu. W Polsce z kolei trend rozwija się powoli, ale już teraz mamy swoich faworytów.

Rośnie też wartość dóbr premium, który szacowany jest na ponad 21 miliardów złotych i stale rośnie. Elektronika należąca do tego segmentu cenowego odnotuje ponad 5% wzrost do 2023 roku. W co inwestujemy najchętniej? Przede wszystkim w telewizory typu smart i connected TV o przekątnej co najmniej 50 cali.