Platforma Empik Marketplace działa od 2017 roku. To miejsce, w którym zewnętrzni producenci mogą sprzedawać swoje produkty – konstrukcja rozwiązania przypomina to znane z Allegro. Na Marketplace dostępnych jest 16 kategorii, takich jak Dom i Ogród, Sport, Elektronika, AGD, Zdrowie i Uroda czy Zabawki. Kategorią, która notuje najbardziej dynamiczne wzrosty pod względem wartości sprzedaży na platformie jest Sport – wzrost rok do roku wynosi aż 195%. Na drugim miejscu plasuje się kategoria AGD (+146% dynamiki wzrostu).

Co trzeci zakup za pośrednictwem aplikacji

W sumie z oferty Empik.com korzysta już 55 mln użytkowników rocznie. Łącznie dokonują oni ok. 780 mln odsłon, co oznacza aż 2,5 mln dziennie. W całej strukturze zakupów sklepu internetowego, platforma Marketplace odpowiada za kilkadziesiąt procent wszystkich zamówień. Analizując poziom sprzedaży rok do roku, od czasu pandemii liczba ta podwoiła się.

Pod względem udziału w całościowej strukturze zakupów na Empik.com urządzenia mobilne odpowiadają za 50% sprzedaży w stosunku do desktopu. W omnikanałowej ścieżce klienta na pierwszy plan coraz mocniej wybija się aplikacja mobilna, która zyskuje na znaczeniu w zakresie dokonywania zamówień. To już nie tylko narzędzie służące przeglądaniu aktualnej oferty czy przechowywaniu wirtualnych paragonów ze sklepów stacjonarnych, ale też do finalizacji zakupów. Dynamika sprzedaży Marketplace w tym kanale od początku 2020 roku to aż 129% wzrostu w stosunku do roku ubiegłego.

Obecnie swoje sklepy internetowe na Marketplace prowadzi ponad 1200 firm, w tym marki takie jak: Dr Irena Eris, Tchibo, Lavazza, Intersport, Foods by Ann, Vobis, Miele, Inglot i Duka. Coraz więcej partnerów dołącza do programów Empik Premium i Empik Premium Free, dzięki czemu mogą oni oferować klientom m.in. darmową dostawę zamówień, której koszt bierze na siebie Empik.

Warto przypomnieć, że od początku maja na rynku dostępny jest także Empik Music – czyli nowy serwis streamingowy z muzyką.