Deal with it – chciałoby się rzec. Użytkownicy social mediów od dawna przesyłają pomiędzy sobą memy, czy gify, czyli ruchome obrazki, krótkie ujęcia znanych scen filmowych, które zwykle odwołują się kontekstu rozmowy, sytuacji życiowej, nierzadko mając humorystyczny charakter.

Giphy to wyszukiwarka właśnie tego rodzaju treści. Wystarczy, że użytkownik Messengera wybierze odpowiednią opcję, wpisze poszukiwane hasło np. „Obama” i już może wybierać spośród setek różnych krótkich animacji z byłym prezydentem USA.

Facebook zapłaci aż 400 mln dolarów za Giphy

Firma powstała w 2013 roku i od początku była po prostu wyszukiwarką plików GIF. W tym czasie firma pozyskała ok. 150 mln USD od inwestorów – czytamy na Techcrunch.

Po przejęciu funkcje wyszukiwarki zostaną udostępnione także w innych aplikacjach z grupy Facebooka. Obecnie 50% ruchu w Giphy pochodzi z Messengera, Instagrama i WhatsAppa.