Uruchomienie oferty Pre-owned zapowiedziano jeszcze w lutym bieżącego roku. Teraz jest ona dostępna dla klientów w Niemczech i Hiszpanii, a już w przyszłym miesiącu pojawi się na kolejnych rynkach – w tym także w Polsce. Tym samym Zalando zamierza rzucić wyzwanie takim aplikacjom jak Vinted, czy Less.

Używana odzież na platformie Zalando

– Uruchomienie oferty Zalando Pre-owned to kamień milowy w drodze spółki do realizacji swojego hasła, jakim jest zostanie punktem wyjścia dla mody. To jedna z naszych głównych inicjatyw mających na celu budowanie coraz lepszych doświadczeń klientów na naszej platformie – mówi Robert Gentz, współzałożyciel i dyrektor współzarządzający Zalando.

Dzięki uruchomieniu usługi Pre-owned klienci mogą sprzedawać artykuły bezpośrednio na platformie Zalando, korzystając z darmowej wysyłki. Aby jeszcze bardziej ułatwić im zarządzanie swoją garderobą, również funkcja listy życzeń w Fashion Store została zaktualizowana. Klienci od razu mogą zobaczyć teraz wszystkie artykuły, które kupili na Zalando, a także dodać artykuły kupione gdzie indziej, dzięki czemu mogą je sprzedać w zaledwie kilku kliknięciach – czytamy w komunikacie.

Po sprzedaży odzieży, klienci mogą wybrać, czy wolą otrzymać kartę podarunkową na Zalando o odpowiedniej wartości, czy chcą wesprzeć jedną z dwóch partnerskich organizacji charytatywnych, Czerwony Krzyż lub WeForest.