Do tej pory przedsiębiorcy chcący akceptować płatności online w Zjednoczonych Emiratach Arabskich musieli przechodzić dosyć uciążliwy proces onboardingu, bowiem większość dostawców wymaga fizycznej obecności w momencie wdrażania usługi. W przypadku Stripe cały proces można przeprowadzić online.

Stripe debiutuje w ZEA

– Teraz możemy łatwo połączyć naszą globalną bazę użytkowników z rejonu Zatoki Perskiej, pozwalając im na ekspansję w tym regionie – mówi Matt Henderson, EMA Business Lead w Stripe.

W beta testach z usług Stripe skorzystały takie firmy jak Illusions Online, Aceplace, ChatFood, WeKeep i Glofox. Z ciekawostek, Illusions Online dzięki Stripe utworzyło nową platformę fintechową dedykowaną dla przemysłu hotelarskiego – iOL Pay. W sumie zainteresowanie usługami Stripe wyraziło już ponad 10 tys. Podmiotów ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Przez ostatnie dwa lata wartość transakcji e-commerce w ZEA wzrosła ponad dwukrotnie. W 2020 roku mieszkańcy ZEA przez Internety wydali 18,5 mld dolarów. Stripe przewiduje, że podobnie jak na całym świecie, płatności w e-commerce (i nie tylko) będą dynamicznie rozwijać się także w Zjednoczonych Emirtatach Arabskich.

– Jesteśmy szczęśliwi, mogąc powitać Stripe w regionie i wierzymy, że będzie pełnił kluczową rolę w umocnieniu pozycji Dubaju jako globalnego ośrodka talentu i technologii – mówi Anmar Al Malik, Managing Director Dubai Internet City.

W 2020 roku Stripe zadebiutował w Czechach, na Węgrzech, w Rumunii, Bułgarii, na Cyprze i Malcie, oraz – dzięki nigeryjskiemu startupowi Paystack także w Afryce. Stripe biuro w Polsce otworzył jeszcze w we wrześniu 2019 roku.

Fintech Stripe obecnie uznawany jest za najcenniejszy startup na świecie. Po ostatniej rundzie inwestycyjnej, podczas której spółka pozyskała 600 mln USD, wycena fintechu podskoczyła do 95 mld USD. Tym samy jest to najcenniejszy nienotowany na giełdzie amerykański fintech.