Firma na życzenie kupującego przejmuje na siebie również część formalności, m.in. zarejestrowanie pojazdu. Zakup samochodu odbywa się w 100% online, łącznie z podpisaniem umowy kupna.

Warto przypomnieć, że kilka miesięcy temu własną platformę do sprzedaży samochodów udostępnił PKO Bank Polski – Automarket. W 2021 roku bank planuje sprzedać dzięki niej 3 tys. pojazdów. Automarket jest zintegrowany z elektronicznymi kanałami banku, czyli serwisem iPKO i aplikacją mobilną IKO.

Carvago – odczarować zakup aut używanych

– Gdy klient wybiera samochód z ogólnoeuropejskiej oferty, sprawdzamy jego historię według numeru VIN i poddajemy certyfikowanemu przeglądowi technicznemu, który składa się aż z 270 etapów. Jeśli samochód nie przejdzie go pomyślnie, rekomendujemy alternatywny model. Wybrany pojazd dostarczamy pod dom w ciągu maksymalnie 20 dni roboczych. Gwarantujemy również możliwość zwrotu zakupionego auta w ciągu 14 dni, bez podawania przyczyny.” – mówi Jakub Šulta, CEO platformy sprzedażowej samochodów online Carvago.com.

W Europie dostępnych jest około 7 milionów samochodów używanych, z których Carvago.com, w oparciu o algorytm oceniający różne parametry, oferuje swoim klientom blisko milion dostępnych od ręki samochodów z 14 krajów europejskich, w wieku do 10 lat i maksymalnym przebiegu do 150 000 kilometrów.

Gdy klient wyrazi zainteresowanie konkretnym autem, jego stan techniczny jest sprawdzany przez certyfikowany przegląd CarAudit, należący do struktur Carvago.com. Jeśli system wykryje nieprawidłowości lub poważne usterki, klient otrzyma alternatywne propozycje zakupu, a cały proces weryfikacji zostanie powtórzony bez ponoszenia przez klienta dodatkowych kosztów.

Unikatowym w skali Europy rozwiązaniem wprowadzonym przez Carvago.com, jest również możliwość zwrotu auta bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od zakupu. Dzięki temu, klient może korzystać ze wszystkich możliwości, jakie daje europejskie prawodawstwo w zakresie zakupów online.

Carvago.com wystartowało ze swoją usługą w Czechach w październiku 2020 roku. Obecnie działa w 7 krajach w Europie, a jeszcze w tym roku planuje ekspansję na rynek niemiecki, rumuński, austriacki, włoski i hiszpański.