Najmłodsza grupa klientów Santander Bank Polska zdecydowanie woli korzystać z bankowości mobilnej niż internetowej. Liczba logowań do Banku rośnie wraz z wiekiem młodych użytkowników – w ciągu ostatniego roku 15-latkowie zalogowali się ze smartfona średnio 89 razy, 16-latkowie 102 razy, a 17-latkowie 123 razy – czytamy w komunikacie.

 –  Dane zebrane przez Santander Bank Polska wskazują, że nastolatkowie aktywnie korzystają ze swoich kont – bardzo regularnie, najczęściej ze smartfonów, logują się do systemu bankowego, zlecają wiele transakcji. Chętnie sięgają też po karty płatnicze. Jest to najlepsza z metod edukacji finansowej, świetnie przygotowująca do korzystania z produktów bankowych już w dorosłym życiu, po rozpoczęciu aktywności zawodowej – mówi Natalia Czaplicka, odpowiedzialna za ofertę dla dzieci w Santander Bank Polska.

Wykres: Liczba logowań użytkowników w wieku 13-17 lat, w skali 1 roku

Logowanie młodych klientów Santander

Źródło: Dane Santander Bank Polska. Opracowanie własne

Młodzi wolą BLIKA i lubią płacić kartą

Klienci Santander Bank Polska w wieku 13-17 lat są aktywnymi użytkownikami bankowości zdalnej – w skali roku realizują oni ponad pół miliona transakcji zakupów przy użyciu BLIKA, ponad 100 tys. przelewów na telefon oraz ponad 340 tys. tradycyjnych przelewów. Dane te wskazują, że nastolatkowie jako formę płatności najchętniej wybierają BLIKA, choć relatywnie często realizują też przelewy.

Średnia kwota przelewu zlecanego przez młodych użytkowników w skali roku wynosi 165 zł – wśród 14-latków 212 zł, 15-latków 176 zł, 16-latków 168 zł, a wśród 17-latków 150 zł. Oczywiście wraz z wiekiem rośnie liczba transakcji realizowanych przez młodych użytkowników.

– Najmłodsi klienci Santander Bank Polska chętnie korzystają także z kart płatniczych, również w czasie pandemii, choć zmianie uległy główne kategorie wydatków. Nastoletni użytkownicy zdecydowanie częściej niż rok temu sięgają po kartę w sklepach osiedlowych czy dyskontach i płacą wyższe jednostkowe rachunki. Ponadto, o około 10 p.p. wzrósł udział transakcji związanych z rozrywką – w sklepy z grami on-line, mikropłatności np. za skórki czy dodatkowe życia do gier, a także za zakup albumów muzycznych oraz usług streamingowych – mówi Przemysław Chojecki, data scientist w Santander Bank Polska.