Prace nad wprowadzeniem BLIKA w Nest Banku już trwają. Obecnie rozwiązanie jest na etapie testów wewnętrznych. W związku z tym BLIK pojawi się w aplikacji mobilnej Nest Banku najpóźniej do końca września 2020 r. Klienci Nest Banku będą mogli płacić BLIKIEM w transakcjach internetowych (e-commerce), w sklepach stacjonarnych (POS) oraz wpłacać i wypłacać gotówkę  z bankomatów. Na razie nie będzie możliwości korzystania z przelewów na numer telefonu.

BLIK w Nest Banku już pod koniec września 2020

BLIK staje się nie tylko najpopularniejszą metodą płatności wśród Polaków, szczególnie w internecie, ale także metodą dostępną powszechnie. Klienci Nest Banku bardzo szybko będą mogli z niego skorzystać, z pewnością będą chętnie płacić w ten sposób– mówi Adam Kokoszkiewicz, Dyrektor Departamentu Sprzedaży Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

W pierwszym kwartale 2020 roku odnotowano prawie 78 mln transakcji BLIKIEM, a przez 5 lat funkcjonowania systemu – ponad 430 milionów transakcji. Teraz czas na wyjście za granicę, w czym pomoże BLIKOWI partnerstwo z Mastercard. Firma stała się udziałowcem Polskiego Standardu Płatności, dzięki czemu BLIKIEM będzie można płacić zbliżeniowo wszędzie tam, gdzie akceptowane są karty Mastercard.

Nest Bank stara się aktywnie rozwijać usługi cyfrowe. W informacji prasowej czytamy, że bank jako jeden z pierwszych w Polsce umożliwił zakładanie konta przez wideo rozmowę z konsultantem. Obecnie Nest skupia się na dostarczaniu usług ułatwiających klientom prowadzenie biznesu online – między innymi narzędzi do obsługi faktur czy zakładania i prowadzenia sklepu internetowego. Nest Bank umożliwia także zdalne otwieranie rachunków firmowych (za pomocą wideoweryfikacji).

/RT