Netflix wyśle powiadomienia z pytaniem o kontynuację subskrypcji do osób, które przez ponad rok nie skorzystały z usługi. Użytkownicy, którzy nie włączyli serwisu przez ponad 2 lata też będą usuwani. W ten sposób Netflix chce wyczyścić swoja bazę z tzw. „kont zombie”.

Nieaktywne konta stanowią ok. 1% bazy użytkowników Netflixa. W tej puli znajdują się konta osób, które nie korzystają, ale serwis pobiera od nich opłatę z podpiętej do Netflixa aktywnej karty płatniczej.

Serwis streamingowy posiada ponad 180 mln subskrybentów. Dlaczego Netflix zdecydował się na taki ruch? Płacący użytkownicy, którzy nie korzystają i nie zadają pytań to skarb dla wielu firm, ale nie dla Netflixa. Czyżby w ten sposób firma chciała wymusić na swoich konkurentach podobne działania?

Konta zombie będą usuwane

Konta zombie będą usuwane, ale klienci, którzy będą chcieli powrócić do korzystania z usługi otrzymają możliwość przywrócenia swojego profilu (ze wszystkimi zapisanymi wcześniej ustawieniami) w ciągu 10 miesięcy.

„Mamy nadzieję, że nasza decyzja przyczyni się do zaoszczędzenia ciężko zarobionych pieniędzy przez wiele osób” – powiedział Eddy Wu, director of Product Innovation w Netflixie.