Google Pay już dostępne. Co z użytkownikami Android Pay?

Łukasz Piechowiak
Łukasz Piechowiak
#Google Pay
Opublikowano: 20 lutego 2018 Aktualizacja: 20 lutego 2019

Google od jakiegoś czasu pracuje nad dostarczeniem użytkownikom nowych wygodnych metod płatności. Właśnie wypuścili aplikację Google Pay, która zastąpi dobrze znany użytkownikom Android Pay. Nie jest to zaskoczenie – firma zapowiadała to już wcześniej, ale dzisiaj słowo ciałem się stało – wszystkie usługi płatnicze od Google będą działać pod brandem Google Pay.

Google powiadomił o zmianach na swoim bloguCelem Google było ujednolicenie wielu produktów i usług płatniczych pod jednym szyldem. Ponadto Google Pay zastąpi rozproszone rozwiązania, które nie należały do najprostszych w użytkowaniu. Aplikacja oferuje prosty, szybki i łatwy dostęp do nagród i ofert – w jednym miejscu będzie można dokonać zakupów we wszystkich produktach Google, a użytkownik miał dostęp i podgląd do wszystkich zapisanych kart i transakcji.

Z poziomu ekranu głównego użytkownik będzie miał prosty dostęp do informacji na temat jego płatności. Oczywiście może sprawdzić swoją historię, gdzie znajdują się najbliższe sklepy a także zapozna się z najnowszymi promocjami.

Czytaj także: Rekordowy BLIK. 33 miliony transakcji w 2017 roku

W zakładce „Karty”, co jest oczywiste, użytkownik będzie miał dostęp do swoich kart i programów lojalnościowych. Google chwali się, że można tu podpiąć nawet karty podarunkowe otrzymane np. z okazji urodzin.

Jak dodać kartę w Google Pay?

Posiadacze Android Pay nie muszą instalować nowej aplikacji, by dalej korzystać z płatności od Google. Niemniej przesiadka to tylko kwestia czasu, dlatego trzeba się przygotować na zmiany. Android Pay w połowie 2017 roku ma ok. 25 mln użytkowników na świecie. Program na całym świecie zainstalowany jest na ponad 50 mln urządzeń.

Google Pay niebawem ma być dostępne w licznych popularnych serwisach online. Już teraz można sprawdzić jak działa w aplikacji Airbnb, a w ciągu najbliższych tygodni trafi do aplikacji iTaxi.

Google Pay jako metoda płatności w e-commerce

Google ma jasną strategię, czyli wejść do sklepów online jako metoda płatności. Mają spore szanse zawojować rynek z oczywistych względów. Praktyka pokazuje, że tego typu rozwiązania są pożądane przez użytkowników. Pytanie, czy w Polsce będą wstanie zagrozić BLIK-owi i dominacji pay-by-linków? Przekonamy się niebawem.

/Jan Ryś


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

nowa-aplikacja-platnosci-google-pay