Google powiadomił o zmianach na swoim blogu. Celem Google było ujednolicenie wielu produktów i usług płatniczych pod jednym szyldem. Ponadto Google Pay zastąpi rozproszone rozwiązania, które nie należały do najprostszych w użytkowaniu. Aplikacja oferuje prosty, szybki i łatwy dostęp do nagród i ofert – w jednym miejscu będzie można dokonać zakupów we wszystkich produktach Google, a użytkownik miał dostęp i podgląd do wszystkich zapisanych kart i transakcji.
Z poziomu ekranu głównego użytkownik będzie miał prosty dostęp do informacji na temat jego płatności. Oczywiście może sprawdzić swoją historię, gdzie znajdują się najbliższe sklepy a także zapozna się z najnowszymi promocjami.
Czytaj także: Rekordowy BLIK. 33 miliony transakcji w 2017 roku
W zakładce „Karty”, co jest oczywiste, użytkownik będzie miał dostęp do swoich kart i programów lojalnościowych. Google chwali się, że można tu podpiąć nawet karty podarunkowe otrzymane np. z okazji urodzin.
Jak dodać kartę w Google Pay?
Posiadacze Android Pay nie muszą instalować nowej aplikacji, by dalej korzystać z płatności od Google. Niemniej przesiadka to tylko kwestia czasu, dlatego trzeba się przygotować na zmiany. Android Pay w połowie 2017 roku ma ok. 25 mln użytkowników na świecie. Program na całym świecie zainstalowany jest na ponad 50 mln urządzeń.
Google Pay niebawem ma być dostępne w licznych popularnych serwisach online. Już teraz można sprawdzić jak działa w aplikacji Airbnb, a w ciągu najbliższych tygodni trafi do aplikacji iTaxi.
Google Pay jako metoda płatności w e-commerce
Google ma jasną strategię, czyli wejść do sklepów online jako metoda płatności. Mają spore szanse zawojować rynek z oczywistych względów. Praktyka pokazuje, że tego typu rozwiązania są pożądane przez użytkowników. Pytanie, czy w Polsce będą wstanie zagrozić BLIK-owi i dominacji pay-by-linków? Przekonamy się niebawem.
/Jan Ryś