Płatności InPost Pay będą powiązane z aplikacją mobilną InPost. Eliminuje one niepotrzebne kliknięcia, skracając czas potrzebny na dokonanie zakupów. Po skompletowaniu koszyka i przejściu do podsumowania klient przejdzie do aplikacji InPost i tam wybierze nową formę płatności i sposób dostawy produktów.
InPost Pay – jak to działa?
Z informacji przekazanych podczas konferencji wynika, że za pośrednictwem InPost Pay będzie można skorzystać z przypisanej do aplikacji karty debetowej, karty kredytowej, czy BLIKA. Użytkownicy wciąż mają mieć wybór dogodnej dla siebie formy płatności. InPost Pay ma skracać płatność za zakupy do de facto jednego kliknięcia.
Wdrożenie InPost Pay jeszcze w 2023 roku miało zadeklarować już 800 sklepów internetowych. Z perspektywy sprzedawców nowa forma płatności ma zwiększyć koszyki zakupowe, poprawić konwersję klientów, a także pomóc w odzyskiwaniu tak zwanych porzuconych koszyków.
InPost obsługuje obecnie ponad 20 tys. paczkomatów w Polsce, a z aplikacji InPost Mobile korzysta około 11 mln klientów. Firma rozwija także sieć automatów paczkowych za granicą – przykładowo w Wielkiej Brytanii spółka Rafała Brzoski postawiła już 5 tys. paczkomatów.
Z kolei kilka miesięcy temu InPost uruchomił własny sklep internetowy – Out of the Box. Klienci mogą w nim nabyć oryginalne produkty tworzone w większości przy współpracy z polskimi producentami. Paczkokurtka, mebelki z tektury czy limitowane klocki Paczkomat to produkty, które ma być trudno znaleźć w innych sklepach w Polsce.