Kantor internetowy PKO Banku Polskiego oferuje wymianę 11 walut (EUR, GBP, USD, CHF, DKK, NOK i SEK, CZK, HRK, HUF oraz PLN). Można z niego korzystać poprzez aplikację mobilną IKO, a także za pośrednictwem serwisu internetowego iPKO.

PKO Bank Polski rozwija kantor w aplikacji IKO

Wystarczy mieć przy sobie telefon z aktywną aplikacją IKO oraz – poza kontem osobistym w złotówkach – rachunek walutowy w danej walucie obcej. Klienci korzystający z kantoru internetowego mogą też śledzić wykresy walutowe online oraz korzystać z powiadomień/alertów SMS i push w momencie, gdy kurs waluty osiągnie wyznaczony poziom. Za transakcje w kantorze bank nie pobiera prowizji.

Jak działa pakiet wielowalutowy w PKO Banku Polskim? W kantorze internetowym można wymieniać walutę. Transakcje są realizowane natychmiast, a pieniądze są transferowane między kontem osobistym w złotych a kontami walutowymi. Jeśli klient podepnie konto walutowe do karty wielowalutowej, może od razu skorzystać z wymienionej waluty płacąc w sklepach stacjonarnych, w internecie czy wypłacając gotówkę z bankomatów.

Internetowy kantor funkcjonuje w PKO Banku Polskim od początku 2018 roku w serwisie bankowości elektronicznej iPKO, a od lipca ubiegłego roku możliwe jest zawieranie transakcji również z poziomu aplikacji mobilnej IKO. Od momentu udostępnienia tej usługi klienci wykonali prawie 3,08 mln transakcji, z czego 63% zrealizowanych zostało za pośrednictwem aplikacji mobilnej IKO.