Wprowadzenie nowej funkcji w aplikacji Klarna to efekt przejęcia przez fintech w 2021 r. firmy Stocard – dostawcy usługi mobilnego portfela na karty lojalnościowe, obsługującego ponad 48 mln użytkowników.
Jak działa funkcja kart lojalnościowych w aplikacji Klarna?
Funkcja obsługuje ponad 8 tys. programów lojalnościowych na całym świecie, obejmujących szeroki asortyment: od produktów z kategorii odzież i uroda, po technologię i artykuły spożywcze. Użytkownicy mogą zbierać w aplikacji Klarna punkty w wielu ulubionych sklepach, niezależnie od ich profilu – czytamy w komunikacie.
Jak to działa?
- Krok 1: Na ekranie głównym aplikacji Klarna należy kliknąć w ikonę karty lojalnościowej, a następnie w przycisk „Dodaj kartę”, aby zobaczyć pełną listę obsługiwanych sprzedawców i programów lojalnościowych. Użytkownik może wyszukać konkretny program, a jeśli nie jest on jeszcze obsługiwany – wybrać opcję dodania „Innej karty” i ręcznie wprowadzić nazwę sklepu.
- Krok 2: Po znalezieniu programu lojalnościowego użytkownik może za pomocą aparatu fotograficznego w urządzeniu mobilnym zeskanować kod kreskowy na swojej fizycznej karcie. Następnie aplikacja utworzy kopię cyfrową i zapisze ją w miejscu przeznaczonym w aplikacji na bonusy. Karty, które nie mają kodu kreskowego, użytkownik może dodać ręcznie, wpisując swój numer członkowski.
- Step 3: Podczas zakupów w sklepie fizycznym, użytkownik może wyświetlać i skanować swoje karty lojalnościowe z poziomu aplikacji Klarna. By zebrać punkty lub skorzystać z rabatu, wystarczy otworzyć kartę w aplikacji i zeskanować ją przy kasie, dokładnie tak, jak odbywa się to w przypadku karty fizycznej.
Nowa funkcja jest już dostępna w aplikacji Klarna na 18 rynkach: w Polsce, Austrii, Belgii, Kanadzie, Danii, Finlandii, Francji, Niemczech, Irlandii, Włoszech, Holandii, Norwegii, Portugalii, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i USA. W kolejnych krajach zostanie wprowadzona jeszcze w tym roku.