Nowa Interbanka to także dostęp do pełnej omnikanałowości, czyli współpraca wszystkich kanałów sprzedaży. W praktyce oznacza to, że wniosek kredytowy rozpoczęty w dowolnym kanale sprzedaży, przy wykorzystaniu dowolnego frontendu banku, na dowolnym etapie może być kontynuowany przez klienta w nowej Interbance.

Inbank stawia na otwartą bankowość

Dodatkowo bank przeszedł na usługę PSD2 AIS (account information service) w procesach zdalnej identyfikacji tożsamości klienta, dzięki czemu weryfikacja klienta jest jeszcze szybsza. Inbank udostępnił także w procesach kredytowych możliwość automatycznego pobrania wyciągów bankowych poprzez PSD2 AIS, dzięki czemu proces udokumentowania dochodu klienta ulega automatyzacji, a dane finansowe są szybko kategoryzowane, co dodatkowo skraca czas wydania decyzji kredytowej.

Od teraz jeszcze więcej spraw załatwianych dotychczas przez klientów na infolinii banku będzie dostępnych w profliu użytkownika Interbanki. Po zalogowaniu użytkownicy pozyskają informacje o posiadanych produktach, m.in. dla kredytów: o wysokości raty, datach płatności, czy numerze rachunku do spłaty; a dla lokat: o terminie obowiązywania lokaty, czy wysokości wypracowanych odsetek. Klienci uzyskają również możliwość ustawienia automatycznej prolongaty lokaty lub rezygnacji z niej.

Co planuje Inbank?

W Polsce bank specjalizuje się w dostarczaniu kredytów ratalnych, samochodowych i gotówkowych. Kilka tygodni temu estoński Inbank poinformował o przeprowadzeniu istotnych zmian strukturalnych. Firma powołała dwa nowe regiony: krajów bałtyckich oraz Europy Środkowo-Wschodniej (CEE). Ma to związek z planowaną ekspansją na kolejne rynki, na pierwszy ogień idą Czechy.

Dodatkowo Grupa Inbank poinformowała o wprowadzeniu na polski rynek usługi płatności odroczonych Paywerk. Na start rozwiązanie to jest dostępne także w Niemczech i Austrii.