Co zmieni się na stronach logowania i w usłudze Płacę z iPKO? Strony dopasują się do każdej rozdzielczości ekranu, dzięki czemu użytkownik wygodnie zaloguje się na komputerze, telefonie i tablecie. Odświeżona zostanie także szata graficzna – pojawią się większe czcionki, przyciski i pola na wpisanie loginu oraz hasła.

PKO Bank Polski wprowadza nowości w serwisie iPKO

PKO Bank Polski logowanie

PKO wprowadzi także ekran z zabezpieczeniem CAPTCHA – zarówno w przypadku logowania do iPKO, jak i w trakcie realizacji płatności. Nowe zabezpieczenie ma być stosowane tylko w sytuacjach, w których bank uzna, że potrzebna jest dodatkowa weryfikacja. CAPTCHA polega na przeprowadzeniu krótkiego testu. Po podaniu loginu lub numeru klienta użytkownik zobaczy zestaw ilku zdjęć z prośbą o zaznaczenie tych, na których widać konkretną rzecz – na przykład buty.

Co się nie zmieni? Przede wszystkim strona główna po zalogowaniu i adres strony logowania. Bez zmian pozostaną także dane do logowania, obrazek bezpieczeństwa i narzędzie autoryzacyjne, z którego aktualnie korzysta dany klient.

Z kolei już we wrześniu klienci PKO Banku Polskiego skorzystają z nowości związanych z dyrektywą PSD2 – dotyczą one przede wszystkim zwiększania bezpieczeństwa w bankowości internetowej i mobilnej oraz płatnościach zbliżeniowych. Pojawi się silne uwierzytelnianie, czyli dwuetapowe logowanie z mobilną autoryzacją w aplikacji IKO. Co więcej w przypadku dokonywania płatności bezgotówkowych klienci mogą zostać poproszeni o potwierdzenie transakcji PIN-em – nawet dla kwot poniżej 50 złotych.

PKO Bank Polski będzie także maskował jednorazowe hasła – przykładowo, gdy wpiszemy w serwisie internetowym lub aplikacji mobilnej kod SMS, to zamiast cyfr zobaczymy gwiazdki. Bank skróci też czas sesji w serwisie iPKO z 10 do 5 minut. Jeśli przez 5 minut systemy banku nie zaobserwują żadnej aktywności, to użytkownik zostanie bezpiecznie wylogowany z serwisu.

Załóż Konto za Zero w PKO Banku Polskim