21 marca 2019, 17:30:WETS – Warsaw Ecommerce Tech Sessions - Business Link Astoria, Warszawa

Nowy sposób autoryzacji w Banku Millennium

Bank Millennium wprowadził Autoryzację Mobilną, która ma być nowym sposobem zatwierdzania operacji w serwisie bankowości elektronicznej. Klient będzie mógł potwierdzić przelew bez potrzeby przepisywania haseł SMS. Autoryzacja mobilna ma być udostępniania stopniowo. Pierwsi klienci już mogą korzystać z nowej usługi.

Jednym z trendów w bankowości elektronicznej i mobilnej jest sposób zatwierdzania operacji bankowych np. przelewów. Banki powoli odchodzą od SMS-ów wysyłanych na zweryfikowany numer klienta (wcześniej odeszły od zdrapek). Zastępuje je autoryzacja mobilna w smartfonie. Klientowi na jego telefonie po zalogowaniu do aplikacji mobilnej wyświetla się komunikat z prośbą o zatwierdzenie danej operacji – wystarczy „kliknąć” i gotowe.

– Zmiana trybu zatwierdzania operacji z [email protected]ł SMS na Autoryzację Mobilną wymaga od większości klientów minimalnego wysiłku, ogranicza się bowiem do jednego kliknięcia. W niektórych przypadkach może zaistnieć potrzebna dodatkowej weryfikacji podczas procesu aktywacji. Jednak także w tym wypadku staraliśmy się go jak najbardziej uprościć. Jednym z elementów dodatkowej weryfikacji, zamiast stosowanych na rynku kodów do zapamiętania, jest wskazanie w aplikacji obrazka, który odpowiada słowu usłyszanemu podczas procesu aktywacji usługi. Tym samym udało nam się ten konieczny proces nieco uatrakcyjnić, a przede wszystkim uczynić jak najbardziej przyjaznym dla użytkownika – mówi Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.

Jak zatwierdzić operację przy użyciu autoryzacji mobilnej?

Jest to bardzo proste. Wystarczy, że klient zaloguje się do swojej aplikacji mobilnej (za pomocą PIN-u, odciskiem palca lub FaceID), po czym na ekranie ze szczegółami operacji jednym kliknięciem zatwierdzi operację. Rozwiązanie znane jest m.in. z BLIKA. Klient przed autoryzacją widzi wszystkie szczegóły transakcji – pod tym względem jest to wygodniejsze niż w przypadku sms-ów z hasłem.  Bank Millennium przekonuje, że klient zyskuje także możliwość kontroli nad wszystkimi autoryzowanymi operacjami na swoim urządzeniu.

Rozwiązanie to jest też korzystne dla banków, które co roku wydają ok. 70 mln zł na sms-y do klientów. Mobilna autoryzacja umożliwia obniżenie kosztów.

Co należy zrobić aby uruchomić mobilną autoryzację?

Należy zalogować się do Millenetu (bankowość elektroniczna Banku Millennium). Oczywiście posiadać także zdefiniowany numer do [email protected]ł SMS. Koniecznie należy też mieć aktywną najnowszą wersję aplikację mobilną Banku Millennium.

Czy to jest bezpieczne?

Jeśli użytkownik czyta komunikaty przed ich zatwierdzeniem to tak.

/ŁP