Od 29 sierpnia w ramach PKO Płacę później PKO Bank Polski udostępnia nową metodę BLIK Płacę Później. Bank wprowadza też zmiany w limitach – minimalna kwota transakcji jest obniżona z 50 zł na 30 zł, a dostępny maksymalny limit jest zwiększony z 2 tys. zł do 4 tys. zł – czytamy w komunikacie.

Klienci PKO BP mogą korzystać z płatności BLIK Płacę Później

Jak to działa? W PKO BP dostępna jest jedna usługa z zakresu płatności odroczonych. Oznacza to, że podczas płacenia w sklepie internetowym klient może teraz wybrać ikonę BLIK Płacę Później i dokonać płatności za pomocą PKO Płacę później.

W praktyce klienci, którzy podczas zakupów chcą zapłacić wybierając ikonę BLIK Płacę Później, są przekierowani do aplikacji IKO, w której mogą użyć PKO Płacę później lub tę usługę aktywować, jeśli nie zrobili tego wcześniej. Aktywacja zależy od pozytywnej oceny zdolności kredytowej.

Klient może też na liście dostępnych metod płatności, tak jak wcześniej, wybrać w sklepie ikonę BLIK, a następnie opcję PKO Płacę później przy potwierdzaniu transakcji.

– Zintegrowaliśmy naszą usługę PKO Płacę później, którą aktywowało już niemal 300 tys. klientów, z rozwiązaniem Polskiego Standardu Płatności. Dla klientów banku w praktyce oznacza to, że wybierając na tzw. ścianie płatniczej w sklepie internetowym jako metodę BLIK Płacę Później – szybko skorzystają z naszej bankowej usługi z zakresu płatności odroczonych – podkreśla Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.

Nowe limity płatności odroczonych

Bank wprowadza też nowe limity :

  • obniża minimalną kwotę transakcji z 50 zł na 30 zł
  • zwiększa dostępny maksymalny limit z 2000 zł do 4000 zł

Metoda płatności BLIK Płacę Później jest dostępna wyłącznie dla produktów i usług, które są oferowane w ramach odroczonych płatności. Wybierając ją w sklepie, klienci nie mogą zapłacić z jej użyciem np. z konta osobistego albo karty kredytowej. Jest dostępna dla klientów banku, którzy mają najnowszą wersję aplikacji IKO (3.173).

Z rozwiązania BLIK Płacę Później mogą korzystać także klienci Banku Millennium oraz VeloBanku. Usługa ta jest zintegrowana również z agentami rozliczeniowymi obsługującymi płatności dla ponad 70 proc. rynku e-commerce w Polsce jak np. PayU, Przelewy24, Tpay, Cashbill, Paymentic, dpay. Testy odroczonych płatności od BLIKA zapowiedziały także banki spółdzielcze SGB.