W aplikacji Uber Eats działa globalnie już ponad 80 tysięcy restauracj. Informacje o planach rozwoju aplikacji zdradził Jason Droege, prezes Uber Eats, na łamach Financial Times.

Czytaj także: Nie tylko ubezpieczenia. BZ WBK prezentuje nowości w aplikacji

Jak radzi sobie Uber Eats? I co z Polską?

Pod koniec ubiegłego roku zyski Ubera z aplikacji Uber Eats sięgały już około 10 procent ogólnych przychodów brutto firmy. W samym tylko czwartym kwartale aplikacja wygenerowała 1,1 mld dolarów zysku.

– Uber Eats osiągnął większy sukces niż się spodziewaliśmy – mówi Jason Droege, prezes Uber Eats.

Każdego dnia kurierzy dostarczają ciepłe i świeże posiłki głodnym użytkownikom usługi, mieszkającym w ponad 200 miastach. Plany rozwoju przewidują jednak rozszerzenie usługi na zdecydowanie większą skalę

– Już wkrótce Uber Eats trafi do Irlandii, Egiptu, Kenii, Rumunii, Czech i na Ukrainę. Aplikacja pojawi się również w ponad 40 nowych miastach w Wielkiej Brytanii i 35 we Francji – dodaje Jason Droege.

Czytaj także: Uber Health zawiezie Cię do lekarza

W planach rozszerzania działalności znajduje się również Polska. Już niebawem jedzenie z aplikacji będzie można zamawiać nie tylko w Krakowie, Poznaniu czy w Warszawie, lecz także w kolejnych polskich miastach.

Uber Eats działa w Polsce już od ponad roku. Zaczynaliśmy współpracę ze 150 partnerami restauracyjnymi, ale w ciągu ostatnich 12 miesięcy ich liczba znacząco wzrosła. Dzisiaj użytkownicy aplikacji mogą zamawiać jedzenie z blisko 1000 restauracji w Warszawie, Poznaniu i Krakowie. Ostatnio do ponad 700 restauracji z Warszawy i około 200 poznańskich knajpek, dołączyło  prawie 70 restauracji z Krakowa. Ta dynamika wzrostu dowodzi, że coraz więcej restauracji chce mieć u siebie intuicyjny w obsłudze i przejrzysty system dostaw – mówi Krzysztof Radoszewski, Dyrektor Generalny Uber Eats w Polsce.

Plany ekspansji Uber Eats mają być odpowiedzią na działania konkurentów. Chodzi między innymi o brytyjskie Deliveroo, które zapowiedziało ostatnio, że zatrudni około 250 specjalistów, aby wzmocnić swoją pozycję. Więcej o Deliveroo możecie przeczytać tutaj – Deliveroo – kim jest zwycięzca rankingu Deloitte?.