Fintek.pl dowiedział się, że ograniczenia związane z #zostanwdomu mogą mieć poważne konsekwencja dla fintechów oferujących zakupy biletów komunikacyjnych oraz wnoszenia opłat parkingowych za pomocą aplikacji mobilnych.

Pustki w autobusach i tramwajach

Pustki w autobusach i tramwajach oraz mocno ograniczony ruch samochodowy to fakt. Gołym okiem widać, że sprzedaż biletów komunikacyjnych siadła. Z danych statystycznych warszawskiej komunikacji miejskiej wynika, że liczba pasażerów zmniejszyła się nawet o 80% względem normalnego okresu.

To bardzo zła wiadomość dla fintechów, które oferowały możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej za pomocą aplikacji mobilnych. To biznes budowany latami, który dzisiaj prawdopodobnie mierzy się z problemami, których nikt nie mógł przewidzieć. Ich przetrwanie teraz zależy od tego, czy uda im się zdywersyfikować biznes (np. zakupy kodów do gier) oraz od tego, jak długo potrwa pandemia.