Jak podaje Financial Times, system płatności jest obecnie testowany we współpracy z wybranymi partnerami – w tym z platformą e-commerce Shopify. Dzięki nowej funkcji OpenAI będzie mogło pobierać prowizje od transakcji realizowanych za pośrednictwem chatbota, co stanie się dodatkowym źródłem przychodów firmy, obok obecnie funkcjonującego modelu subskrypcyjnego.

Płatności dostępne w ChatGPT?

Dotychczas użytkownicy ChatGPT, szukając produktów, otrzymywali linki prowadzące do zewnętrznych stron internetowych. Nowe podejście pozwoli na przeprowadzenie całego procesu zakupu – od zapytania po płatność – bez opuszczania konwersacji. Na razie ani OpenAI, ani Shopify nie potwierdziły tych doniesień.

Inicjatywa pojawiła się niedługo po ogłoszeniu współpracy między OpenAI a Shopify, której celem jest ułatwienie użytkownikom odkrywania produktów w bardziej intuicyjny sposób. Wprowadzenie systemu płatności w czacie może znacząco zmienić sposób, w jaki konsumenci dokonują zakupów online – skracając i upraszczając cały proces.

Ostatnio informowaliśmy, że OpenAI zbliża się do premiery własnej przeglądarki internetowej wykorzystującej sztuczną inteligencję. Nowe narzędzie ma zostać udostępnione w ciągu kilku najbliższych tygodni i może realnie zagrozić dominacji Google na rynku wyszukiwarek.

Wcześniej podawaliśmy również, że roczne przychody OpenAI osiągnęły poziom 10 miliardów dolarów. Źródłem tych wpływów są m.in. subskrypcje konsumenckie, wersja biznesowa ChatGPT oraz interfejs API wykorzystywany przez firmy i deweloperów do budowy własnych aplikacji AI. Tak szybkie tempo rozwoju wiąże się jednak z dużymi wydatkami – według źródeł, w tym samym czasie firma poniosła straty rzędu 5 miliardów dolarów.