Dzięki eID nie będzie już konieczności wizyty w salonie lub podpisywania dokumentu w obecności kuriera. W ten sposób można podpisać nową umowę abonamentową, bez kupowania smartfona czy innego sprzętu.  Zdalne potwierdzanie tożsamości pozwala także zarejestrować kartę SIM w ofertach prepaid.

To kolejne ciekawe wdrożenie ING Banku Śląskiego. Wcześniej bank udostępnił inną usługę elektronicznego potwierdzania tożsamości – mojeID od Krajowej Izby Rozliczeniowej. Na razie mojeID pozwala na zdalne podpisanie umowy tylko z PGNiG. Usługę opracowaną przez KIR wdrożyły także PKO Bank Polski i Bank Pekao.

Blue Media uruchamia usługę zdalnego potwierdzenia tożsamości eID

– Proces weryfikacji tożsamości zajmuje maksymalnie do kilkudziesięciu sekund i jest całkowicie bezpieczny. Poprzez wniosek w systemie bankowości internetowej Moje ING przekazywane są jedynie te dane, które są niezbędne do zawarcia umowy w Orange Polska – czytamy w komunikacie.

Cały proces składa się z trzech kroków. Na stronie lub infolinii Orange wybieramy Abonament komórkowy > Chcę nowy numer > bez sprzętu. Następnie po przejściu formularza zamówienia i podaniu danych zamawiającego, zostajemy przekierowani bezpośrednio do systemu bankowości internetowej Moje ING, w celu wysłania wniosku o przekazanie danych. Po zalogowaniu do bankowości internetowej, jesteśmy poproszeni przez bank o wyrażenie zgody na przekazanie danych osobowych Orange. Po wymaganej autoryzacji zostaniemy automatycznie przeniesieni do stron Orange Polska, by sfinalizować i zawrzeć e-umowę.

Wśród przekazywanych z ING Banku Śląskiego informacji znajdują się tylko dane wymagane przez operatora do zawarcia umowy abonamentowej czy zarejestrowania prepaidowej karty SIM, czyli imię i nazwisko oraz PESEL. Zakres przekazywanych przez bank danych jest ustalany automatycznie i nie wykracza poza informacje niezbędne operatorowi – wyjaśnia Blue Media.