Jako miejsce, gdzie bije serce igrzysk w Europie, Discovery i jego wiodąca platforma sportowa Eurosport zamierzają przedstawić nadchodzące Zimowe Igrzyska Olimpijskie jak nigdy dotąd – jeszcze szerzej i na wielu ekranach.

Czytaj także: Jak zamożny Polak inwestuje w nieruchomości?

Discovery zmierzy łączną oglądalność Igrzysk Olimpijskich

Aby wesprzeć te ambitne plany i pokazać, jak ważne i popularne dla widzów są igrzyska, nadawca opracował nową metodologię pomiaru zachowania konsumentów w całej Europie. Będzie się ona składała z 3 elementów, które wspólnie zobrazują „Total Video”, czyli nowe rozumienie telewizji wychodzącej daleko poza tradycyjny ekran telewizora.

Wideo

Łączna liczba obejrzanych materiałów wideo oraz łączny czas poświęcony na ich oglądanie wyrażony w godzinach na platformach należących do Discovery, w telewizji płatnej oraz na kanałach otwartych, w serwisach streamingowych, na platformach online, w mediach społecznościowych, aplikacjach, uzupełnione zagregowanymi wynikami oglądalności igrzysk na platformach partnerów z całej Europy.

Użytkownicy

Łączna liczba widzów na wszystkich platformach nadawcy, w tym telewizji płatnej, kanałów otwartych, serwisów streamingowych, platform online, mediów społecznościowych, aplikacji wraz z zagregowanymi wynikami oglądalności z całej Europy.

Zaangażowanie

Zagregowana liczba interakcji z treściami olimpijskimi (polubienia, udostępnienia, komentarze) na platformach Discovery w przestrzeni online oraz w mediach społecznościowych.

Czytaj także: Anna Streżyńska przechodzi do e-sportu?

Igrzyska Olimpijskie

Nowe podejście do problemu

– We współpracy z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim oraz Publicis Media udało nam się opracować nowe podejście do pomiaru konsumpcji mediów – przede wszystkim po to, aby jeszcze lepiej rozumieć zachowania widzów w wieloekranowej rzeczywistości – powiedział Jean-Briac Perrette, President i CEO Discovery Networks International.

– Igrzyska olimpijskie to największe wydarzenie sportowe na świecie i jednocześnie fantastyczna możliwość do analizy trendów konsumenckich, tym bardziej, że Eurosport pokaże każdą chwilę olimpijskich zmagań na wszystkich dostępnych platformach. – dodaje.

Czytaj także: W przyszłym roku wartość e-sportu ma osiągnąć miliard dolarów

Zaangażowanie na wielką skalę

– Discovery to partner z wielką ambicją, chętny do inwestycji oraz wprowadzania innowacji. Dlatego tak cenimy sobie naszą współpracę. Dzięki nowemu podejściu do mierzenia popularności igrzysk na wszystkich ekranach, Discovery wyznacza nowe standardy. W ten sposób będziemy mieć możliwość lepszego zrozumienia, czego oczekują widzowie w całej Europie, szczególnie ci z młodego pokolenia. – podkreślił Thomas Bach, Prezes Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego.

Przy projekcie Discovery współpracuje z zespołem Publicis Media Sport & Entertainment. Owocem tej współpracy jest nowe podejście, które pozwoli zebrać i przekalkulować unikalny zasięg bez dublowania użytkowników. Przeprowadzona zostanie także ankieta po zakończeniu igrzysk, która dostarczy odpowiedzi, w jaki sposób Europejczycy oglądają igrzyska na różnych platformach.

Czytaj także: Płatności głosowe przyszłością usług finansowych

Pierwsze takie badanie w historii igrzysk

– Udało nam się opracować sposób pomiaru widowni, który pokaże prawdziwy potencjał nadchodzących Zimowych Igrzysk Olimpijskich. Wykorzystujemy dane pochodzące z wielu źródeł. Co istotne, bazujemy tutaj oczywiście na oficjalnych danych dotyczących oglądalności oraz konsumpcji treści online, ale konfrontujemy je z odpowiedziami konsumentów z ankiety – mówi Chris Jones, Global Lead, Research & Evaluation, Publicis Media Sports & Entertainment.

– Dzięki temu będziemy mogli zidentyfikować elementy wspólne pomiędzy konsumpcją telewizyjną a przestrzenią cyfrową i mediami społecznościowymi. Oznacza to, że unikniemy podwójnej kalkulacji uzyskując po raz pierwszy w historii prawdziwy zasięg igrzysk wśród europejskich widzów – dodaje.

Czytaj także: Aplikacja mObywatel dostępna także na iOS