PayPal chce wykorzystać nowy trend o nazwie social commerce. Użytkownicy coraz częściej kupują przedmioty, które widzą w mediach społecznościowych – na przykład te polecane przez influencerów. Jest to widoczne przede wszystkim na takich platformach jak Instagram i TikTok. Celem fintechów stało się zatem uproszczenie tego typu transakcji i integracja z platformami social mediowymi.

PayPal wchodzi na rynek social commerce

Pinterest to serwis społecznościowy, który pozwala użytkownikom na dzielenie się zdjęciami, gifami i filmami. Powstał w 2009 roku, a zdecydowana większość jego użytkowników to mieszkańcy Stanów Zjednoczonych. Od roku 2019 spółka jest notowana na giełdzie.

Reuters podaje, że ogłoszenie akwizycji ma nastąpić już 8 listopada – w czasie ogłoszenia przez PayPala wyników kwartalnych. Na razie jednak, ani PayPal, ani Pinterest nie komentują tych doniesień.

Kilka tygodni temu pojawiła się informacja, że PayPal może udostępnić platformę do handlu akcjami. Tym samym rzuciłby wyzwanie jednemu z najbardziej „gorących” fintechów ostatnich miesięcy – Robinhoodowi. Z informacji podawanych przez CNBC wynika, że taka usługa miałaby wystartować w przyszłym roku.

W ostatnim czasie PayPal dokonał kilku ważnych inwestycji. Przejął m.in. Paidy, japońskiego dostawcę usług BNPL (za 2,7 mld USD), czy Honey Science za 4 mld USD.