Co prawda firma z San Francisco nie podała ceny ofertowej, ale eksperci z USA sugerują, że Uber chce sprzedać akcje o wartości około 10 mld USD. Miałoby to ustalić wycenę spółki na 90-100 mld dolarów. Więcej o debiucie Ubera na Wall Street pisaliśmy tutaj.

Uber wchodzi na giełdę ze wsparciem PayPala

O planach PayPala poinformował na LinkedInie CEO firmy, Dan Schulman. Na razie Uber i PayPal aktywnie współpracują na rynkach USA i Australii, a inwestycja miałaby rozszerzyć zakres partnerstwa także inne kraje. Pieniądze mogą też posłużyć do ewentualnego rozwoju wirtualnego portfela Ubera.

Niewykluczone, że Uber postanowi pójść drogą swojego niegdysiejszego rywala z Azji – aplikacji do zamawiania przejazdów Grab. Firma aktywnie weszła na rynek usług płatniczych, wprowadzając GrabPay. Warto dodać, że Uber posiada około 30% udziałów w Grab, a CEO Ubera Dara Khosrowshahi zasiada w zarządzie spółki. Rywale stali się partnerami, a w ramach współpracy Grab przejęło biznes Ubera w Południowo-Wschodniej Azji – w takich krajach jak Indonezja, Malezja, Singapur, Filipiny, Tajlandia, czy Wietnam.

Skąd zainteresowanie Uberem ze strony PayPala? W lutym zeszłego roku PayPal zakończył trwającą 15 lat współpracę z eBayem i de facto uniezależnił się od platformy zakupowej. Rozpoczęło to etap intensywnych inwestycji i przejęć takich firm jak iZettle (za kwotę 2,2 mld USD), Hyperwallet (za kwotę 400 milionów USD) oraz Simility (za kwotę 120 milionów USD). Jeszcze w zeszłym roku Dan Schulman oznajmiał, że PayPal jest w stanie przeznaczać na akwizycje nawet 3 mld dolarów rocznie. Przy okazji zachęcamy do zapoznania się z wynikami PayPala za I kwartał 2019 roku.

/Rafał Tomaszewski