Szef PayPal mówił także o Smart Receipts, które umożliwią klientom otrzymywanie spersonalizowanych przez sztuczną inteligencję rekomendacji zakupowych; platformę z ofertami, dzięki którym sprzedający będą mogli w czasie rzeczywistym dostarczać swoim klientom spersonalizowane oferty; zmienioną aplikację PayPal dającą konsumentom więcej możliwości skorzystania z promocji cash-back; i wreszcie usprawnione profile biznesowe w dostępnej w Stanach Zjednoczonych aplikacji Venmo, które pozwolą mniejszym firmom na dotarcie do nowych klientów i rozwijanie swojej działalności.

Zmiana usługi checkout od PayPal

Finalizacja transakcji to ostatni element udanego procesu zakupowego. Każde zakłócenie na tym etapie może powodować utratę klienta. Właściciele sklepów chcą koncentrować się na udanej sprzedaży, a klienci woleliby uniknąć niedogodności pod postacią powtarzających się próśb o wpisanie hasła czy długiego czasu odpowiedzi.

PayPal wprowadził m.in. klucze dostępu, które umożliwiają kupującym logowanie się za pomocą danych biometrycznych. Rozwiązanie to ma pozwolić na zredukowanie ewentualnych opóźnień w procesie aż o 50 proc., umożliwiając tym samym klientom szybszą realizację zakupów. Dodatkowo, dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji, stworzony przez PayPal nowy proces checkout z czasem ma stawiać się jeszcze szybszy i bardziej intuicyjny – czytamy w komunikacie. 

Fastlane by PayPal

Kupujący, którzy przeglądają różne oferty w internecie, rzadko kiedy logują się albo rejestrują w konkretnym sklepie. W rezultacie, kiedy chcą sfinalizować transakcję, muszą odnaleźć swoje hasło albo zaktualizować dane karty lub adres dostawy. Aby temu zapobiec, PayPal wprowadza usługę Fastlane by PayPal, które umożliwi kupującym jako „gość” szybką finalizację transakcji.

Kiedy raz zapiszą oni swoje dane w Fastlane by PayPal, każde kolejne zakupy będą mogli zrealizować za pomocą jednego kliknięcia, bez konieczności podawania hasła, weryfikowania danych osobowych, czy udostępniania sprzedawcom informacji z karty kredytowej. W ramach pilotażu PayPal udostępnił już takie płatności wybranym sprzedawcom.

Smart Receipts od PayPal i nowa platforma z ofertami

PayPal wprowadza Smart Receipts. Konsumenci kupujący za pośrednictwem systemu PayPal otrzymają potwierdzenie transakcji, który pozwoli im śledzić status zakupu, a także wykorzysta sztuczną inteligencję, aby przewidzieć, jaki kolejny produkt lub usługę będą chcieli kupić od danego sprzedawcy. Tym samym, sprzedający otrzymają możliwość umieszczenia na dokumencie dla klienta spersonalizowanej pod jego kątem oferty połączonej z promocjami cashback.

Dzisiaj konsumenci kupujący online widzą reklamy, które wyświetlają im się jedynie w oparciu o ich historię przeglądania stron internetowych, co niekiedy może być frustrujące. PayPal zbuduje spersonalizowaną platformę z ofertami sprzedających. Ponadto, platforma pozwoli sprzedającym na dostosowanie oferty do potrzeb konkretnych kupujących i, co istotne, będą oni płacili jedynie za konkretne wyniki, a nie wyświetlenia czy kliknięcia. Klienci, którzy nie życzą sobie, aby ich dane udostępniane były sprzedawcom w celu personalizacji, mogą zrezygnować z tej opcji.

Nowa odsłona aplikacji PayPal

PayPal zmienia także swoją aplikację mobilną, wprowadzając CashPass – daje on kupującym dostęp do setek spersonalizowanych ofert cashback ze strony marek w Stanach Zjednoczonych. Aby móc skorzystać z tej usługi użytkownik będzie musiał kliknąć na konkretną ofertę, kupić wybrany produkt u danego sprzedawcy i sfinalizować transakcję za pośrednictwem PayPal. CashPass wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby oferować klientom dostęp do spersonalizowanych promocji biorąc pod uwagę ich dotychczasowe nawyki zakupowe.

Począwszy od marca, PayPal planuje udostępnić usługę CashPass dla klientów korzystających z oferty partnerów takich jak m.in. Best Buy, eBay, McDonald’s, Priceline, Ticketmaster, Uber czy Walmart.

Następna generacja profili biznesowych Venmo

PayPal wprowadzi również usprawnione profile biznesowe w dostępnej jedynie w Stanach Zjednoczonych aplikacji Venmo. Venmo to usługa płatności społecznościowych, która umożliwia znajomym, rodzinom i firmom w USA dzielenie się płatnościami. Profile biznesowe są dostępne w Venmo od 2021 r. i zapewniają firmom niedrogi sposób przyjmowania płatności. Dziś społeczność Venmo tworzy ponad 90 milionów aktywnych użytkowników.

Teraz firma wprowadza usprawnione profile biznesowe Venmo, aby pomóc małym amerykańskim firmom zwrócić uwagę klientów. Dzięki dodaniu przycisku subskrypcji, rankingu profili oraz możliwości oferowania promocji za pośrednictwem profili biznesowych, konsumenci będą mogli odkrywać najlepiej oceniane firmy z ich okolicy i korzystać z przygotowanych przez nie promocji cashback.

PayPal zacznie wdrażać wszystkie opisane wyżej rozwiązania w tym roku w Stanach Zjednoczonych.