Tpay i Bank Pekao rozpoczęły współpracę pod koniec 2020 roku. W jej ramach Pekao Leasing niedawno udostępnił swoim klientom moduł płatności online obsługiwany przez Tpay. Owocem tej współpracy jest również m.in. projekt realizowany dla PZU, który obejmuje rozbudowę systemu do obsługi płatności internetowych.

Pekao wchodzi na rynek kredytów ratalnych w e-commerce

Z oferty ratalnej Pekao klienci sklepów internetowych mogą korzystać z dowolnego miejsca, całodobowo, przez siedem dni w tygodniu.  Usługa obejmuje finansowanie zakupów do 20 tys. zł oparte na oświadczeniu o dochodach. Kupujący na spłatę ma maksymalnie 60 miesięcy. Dostępna jest także opcja rat 0%.

Bank Pekao zapewnia, że sam wniosek jest krótki, a decyzja kredytowa może nastąpić nawet w kilka minut. Do weryfikacji tożsamości klienta stosowane są rozwiązania oparte o otwartą bankowość i wideoweryfikację. W przypadku swoich klientów bank wykorzystuje także serwis Pekao24 oraz aplikację PeoPay.

– Strategia Banku na lata 2021–2024 zakłada wejście Banku Pekao na rynek sprzedaży ratalnej. Dziś rozpoczynamy jej realizację oferując sprzedawcom internetowym i ich klientom nowoczesny, bezpieczny i prosty proces wnioskowania o kredyt ratalny. Jest to pierwszy krok naszego banku w rozwoju tej linii biznesowej i umocnieniu pozycji na rynku e-commerce – mówi Wojciech Werochowski, Wiceprezes Banku Pekao, nadzorujący Pion Bankowości Detalicznej.

– Rynek płatności odroczonych oraz tych na raty rozwija się bardzo dynamicznie. Potwierdzają to najnowsze dane Biura Informacji Kredytowej: tylko we wrześniu, rok do roku banki i SKOK-i udzieliły o blisko 31 proc. więcej kredytów ratalnych w ujęciu liczbowym. Wśród Polaków istnieje realna potrzeba korzystania z takich rozwiązań płatniczych, w tym świadomego zarządzania swoim budżetem – podkreśla Paweł Działak, CEO & co-founder Tpay.