25 kwietnia 2019, 09:00:Kongres Profesjonalistów Public Relations - Bristol Tradition & Luxury Hotel, Mikołaja Kopernika 12, 35-069 Rzeszów

Konto na selfie i mobilna autoryzacja w aplikacji PeoPay

Konto na selfie i mobilna autoryzacja w aplikacji PeoPay

Bank Pekao wprowadza kilka nowości w swojej aplikacji mobilnej. Nowi klienci banku mogą już założyć rachunek z poziomu PeoPay – wystarczy do tego proste selfie. Podobne rozwiązanie już wcześniej zostało wdrożone w bankowości internetowej. Druga nowość to mobilna autoryzacja, która zastąpi kody SMS. To metoda potwierdzania transakcji wykonywanych z poziomu bankowości internetowej, a do ich autoryzacji wystarczy potwierdzenie operacji w aplikacji mobilnej.

Od dzisiaj konto na selfie mogą otwierać posiadacze urządzeń z Androidem – wystarczy pobrać aktualizację aplikacji PeoPay z Google Play. Aktualizacja w App Store pojawi się najprawdopodobniej w przyszłym tygodniu. Opóźnienie wynika z konieczności oczekiwania na certyfikację w sklepie Apple.

Otwórz konto w Pekao dzięki selfie

Jak działa otwieranie konta za pomocą selfie? Klient wprowadza swoje dane oraz wybiera interesującą go ofertę. Następnie zostanie poproszony o zrobienie zdjęcia dowodu osobistego (z dwóch stron), po czym kamerę w aparacie będzie musiał skierować na swoją twarz. Aplikacja poprosi nas o wykonanie kilku prostych ruchów – może to być kilkukrotne mrugnięcie, lub obracanie głową w lewo i w prawo. Po tej weryfikacji uzupełniamy pozostałe dane i podpisujemy umowę w aplikacji – autoryzując całą operację kodem SMS.

Bartosz Zborowski dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności w Banku Pekao, na dzisiejszej konferencji zdradził, że za weryfikację wniosków klientów odpowiadają nie tylko algorytmy sztucznej inteligencji, ale także sami pracownicy. Dzięki nowemu sposobowi weryfikacji klientów konto w Pekao można otworzyć bez konieczności  wychodzenia z domu przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu.

Podobne rozwiązanie działa już u konkurencji – w Santander Bank Polska i w mBanku, ale tam do założenia rachunku potrzebne jest połączenie wideo z konsultantem. W Pekao wystarczy wykonanie prostego selfie. Na razie oferta jest skierowana tylko do klientów indywidualnych, ale już w czerwcu podobna usługa ma zostać udostępniona przedsiębiorcom. Dzięki temu uruchomienie rachunku firmowego ma zająć nie więcej niż 10 minut.

Zbliżeniowe wypłaty z bankomatów przy użyciu PeoPay

Pekao poinformował także o wprowadzeniu zbliżeniowych wypłat z bankomatów przy pomocy aplikacji PeoPay. Wystarczy zbliżyć telefon do bankomatu, by wypłacić gotówkę – rozwiązanie działa oczywiście tylko w przypadku bankomatów z funkcją zbliżeniową. W tradycyjnych urządzeniach klienci Pekao mogą skorzystać z wypłaty kodem BLIK – bank niedawno przedłużył promocję i z takiej formy wypłaty gotówki można korzystać za darmo do czerwca 2019 roku.

Klienci Pekao mogą już realizować płatności powtarzalne BLIK. Usługa ta pozwala szybciej zrealizować comiesięczne płatności – rachunek za telefon, prąd czy inne stałe opłaty. Pekao jest drugim bankiem w Polsce, który wprowadza takie udogodnienie – obok ING Banku Śląskiego. Na razie w ten sposób można opłacać rachunki w Play i LINK4.

Pekao wprowadził także udogodnienia dla przedsiębiorców. Sprzedaż terminala POS w oddziale ma trwać maksymalnie 10 minut – a wcześniej zajmowało to nawet godzinę. Dzięki wprowadzeniu innowacyjnego procesu, przedsiębiorca może odebrać wybrane przez siebie urządzenie w placówce banku. Czas aktywacji terminala obniżono z 8 do zaledwie 2 dni. Klient dostaje SMS-a z kodem aktywacyjnym, który pozwala na aktywację urządzenia i rozpoczęcie akceptacji płatności za pomocą terminala.

Pilotażowa dystrybucja terminali do sieci wyselekcjonowanych oddziałów rozpoczęła się w styczniu br. Obecnie terminale płatnicze można odebrać już w 260 placówkach, czyli wszystkich obsługujących klientów segmentu biznes. W pozostałych oddziałach detalicznych może podpisać umowę i zamówić kuriera lub serwisanta.

/Rafał Tomaszewski