Tytuły:

  • szef ds. marketingu w Bibbit Global Payment Services
  • szef ds. sprzedaży i obsługi klienta w Royal Bank of Scotland
  • założyciel i dyrektor generalny Adyen

Początki działalności

Pieter van der Does zdobył tytuł magistra ekonomii na Uniwersytecie Amsterdamskim. Od 1995 roku pracował w ING Nederland, a w 1999 roku został szefem ds. marketingu w Bibbit. Dzięki niemu firma rozrosła się na skalę globalną i została przejęta przez Royal Bank of Scotland w 2004 roku. Van der Does został szefem ds. sprzedaży i obsługi klienta. Po dwóch latach Holender postanowił jednak pójść własną drogą.

Jak Pieter van der Does wyhodował jednorożca?

Adyen został założony w 2006 roku. Firma zajmuje się płatnościami e-commerce i współpracuje z takimi gigantami, jak Facebook, Netflix, Uber czy Spotify. Od 2007 roku Adyen średnio notuje dwucyfrowy roczny wzrost wartości! Firma ma poparcie Marka Zuckerberga i Jacka Dorseya poprzez „Secret Billionare Fund”.

Pieter van der Does odnosi się jednak krytycznie do samej idei listy jednorożców.

– Zdecydowana większość jednorożców ma wartość dokładnie 1 mld USD. Dlaczego? Bo to jest cel sam w sobie. Firmy za wszelką ceną chcą się dostać do tego zaszczytnego grona, a tak naprawdę tylko szkodzą biznesowi- mówił Holender podczas kopenhaskiej konferencji Money 2020 Europe.

Taka opinia van der Does’a świadczy o jego profesjonalnym podejściu do biznesu. Sukces Adyen został wypracowany po cichu i bez zbędnego rozgłosu. Niderlandzki jednorożec został wyhodowany z głową i przynosi ogromne zyski. Za sam rok 2015 Adyen zarobił 360 mln USD!

/RT