Aby skorzystać z tej metody płatności wystarczy pobrać ze sklepu z aplikacjami aplikację Visa Mobile i ją aktywować, dodając do niej swoją kartę Visa. Podczas zakupów online klient podaje jedynie numer telefonu, a płatność zatwierdza na smartfonie, w aplikacji Visa Mobile. Klienci nie muszą wielokrotnie wpisywać numeru karty, daty ważności ani kodu CVV.
Płatności Visa Mobile dostępne dla klientów PKO BP
Visa Mobile opiera się na rozwiązaniu Click to Pay oraz globalnym standardzie EMV Secure Remote Commerce, który został opracowany z myślą o podniesieniu poziomu bezpieczeństwa i wygody płatności online. Dzięki temu zwiększony jest poziom ochrony transakcji i jednocześnie zmniejsza się ryzyko oszustw, a także odsetek odrzuconych płatności, co przekłada się na większą satysfakcję klientów – czytamy w komunikacie.
Ostatnio pisaliśmy, że płatności Visa Mobile zostały wdrożone przez PayU. Rozwiązanie to jest także aktualnie dostępne w aplikacjach mobilnych takich banków, jak ING Bank Śląski, Nest Bank, SGB Bank, czy niektóre banki spółdzielcze z grupy SGB. Podczas zakupów online należy wybrać spośród opcji płatności ikonę Visa Mobile, wpisać numer telefonu i potwierdzić transakcję na smartfonie.
Z kolei w kontekście PKO BP warto przypomnieć, że jego klienci będą mogli za kilka miesięcy skorzystać z płatności BLIK Płacę Później. Dla klientów banku w praktyce oznacza to, że wybierając jako metodę płatności BLIK Płacę Później, skorzystają z bankowej usługi z zakresu płatności odroczonych. PKO BP i Polski Standard Płatności podpisały niedawno list intencyjny w tej sprawie.