PKO BP to już kolejny bank w Polsce, który oferuje klientom firmowym SoftPosa. Podobne rozwiązanie udostępnił niedawno Bank Millennium we współpracy z firmą PayTel. ING Bank Śląski również pochwalił się w tym roku wdrożeniem tego typu.

Aplikacja LikePOS dostępna dla klientów PKO BP

PKO Bank Polski oferuje swoim klientom firmowym aplikację mobilną LikePOS, która umożliwia przyjmowanie płatności zbliżeniowych na urządzeniach z systemem operacyjnym Android. Aplikację można zainstalować na smartfonie lub tablecie z systemem Android 8.1 lub wyższym, który obsługuje komunikację NFC.

Dostawcą rozwiązania jest spółka eService, której współwłaścicielem jest PKO BP. Aplikacja LikePOS przeszła pilotaż przeprowadzony m.in. na rynku czeskim. LikePOS obsługuje transakcje realizowane za pomocą wszystkich popularnych metod płatności: zbliżeniowych kart płatniczych Visa oraz Mastercard, w tym ich wirtualnych nośników, czyli smartfonów i zegarków, a także BLIKA zbliżeniowego.

Aplikacja pozwala na przyjmowanie za pomocą smartfona lub tabletu płatności na dowolną kwotę, także taką, która wymaga autoryzacji przy użyciu PIN. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu technologii Visa – Tap to Phone (TTP). Dodatkowo LikePOS umożliwia wysłanie potwierdzenia transakcji na adres e-mail użytkownika karty.

Miesięczny koszt utrzymania aplikacji LikePOS dla firmy to 4,99 zł, a prowizja od transakcji pobierana jest podobnie jak w przypadku standardowych terminali. Z oferty aplikacji LikePOS można skorzystać z dofinansowaniem w ramach programu Polska Bezgotówkowa. Po zawarciu umowy aplikację należy pobrać ze sklepu Google Play.