Powiadomienia będą wysyłane za pośrednictwem maili i SMS-ów. Pasażer, który zakupi bilet w aplikacji BILKOM, otrzyma na wskazany przy zakupie numer telefonu lub adres poczty elektronicznej informację o opóźnieniu konkretnego pociągu, którym zamierza podróżować. Dzięki takiej usłudze podróżni nie muszą instalować dodatkowych aplikacji, poprzez które przekazywane są informacje o kursowaniu pociągów – tłumaczy PKP Informatyka, spółka zarządzająca serwisem BILKOM.

Co nowego w aplikacji BILKOM?

Aplikacja BILKOM jest dostępna od początku 2018 roku w formie strony internetowej oraz aplikacji na urządzenia mobilne. Aktualnie można zakupić w nim bilety na podróże pociągami następujących przewoźników: PKP Intercity, PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście, POLREGIO, Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, Kolei Wielkopolskich oraz Kolei Małopolskich. BILKOM jest jedynym sklepem internetowym, w którym można kupić także Wspólny Bilet na podróż realizowaną przez wymienione koleje.

Wprowadzenie powiadomień o opóźnieniach pociągów jest kolejnym etapem w rozwoju aplikacji. Docelowo BILKOM ma stać się serwisem umożliwiającym kompleksowe zaplanowanie podróży „od drzwi do drzwi”, umożliwiającą zakup nie tylko biletów kolejowych, ale także autobusowych i lotniczych. 

W przyszłości aplikacja ma także posiadać funkcjonalność wynajęcia innych środków transportu, które będą dostępne przy dworcach PKP – samochodów i rowerów elektrycznych oraz hulajnóg. W planach PKP jest pilotażowe wdrożenie usługi carsharingu jeszcze w pierwszej połowie 2020 roku.

Od kilku miesięcy pasażerowie podróżujący pociągami Polskich Kolei Państwowych nie muszą wozić ze sobą także fizycznego dokumentu tożsamości. Wszystko dzięki temu, że PKP Intercity honoruje już dowody osobiste w smartfonie, z poziomu aplikacji mObywatel. Co więcej kontrole biletów w pociągach przewoźnika mają odbywać się szybciej, ponieważ PKP Intercity wyposażyło konduktorów w nowe terminale mobilne.