Mastercard współpracuje z partnerami, takimi jak NEC, Payface, Aurus, PaybyFace, PopID i Fujitsu Limited. Partnerstwa te mają umożliwić wprowadzenie nowych funkcji kasowych na całym świecie, wraz z możliwie małym ale kompleksowym zbiorem standardów, specyfikacji i wytycznych, dotyczących bezpieczeństwa, poziomu wydajności i ochrony danych w kontekście płatności biometrycznych w sklepach.
Mastercard uruchamia program płatności biometrycznych
Pierwszy projekt pilotażowy zostanie uruchomiony w tym tygodniu w Brazylii we współpracy z Payface i St Marche. Zakłada on wdrożenie technologii Payface w pięciu supermarketach St Marche w São Paulo. Konsumenci odwiedzający te supermarkety będą mogli zarejestrować swoją twarz i informacje dotyczące płatności za pomocą aplikacji Payface, a po rejestracji po prostu uśmiechnąć się, aby zapłacić przy kasie bez użycia karty lub urządzenia mobilnego. Planowane jest uruchomienie kolejnych projektów pilotażowych na Bliskim Wschodzie i w Azji.
Uczestnicy Biometric Checkout Program Mastercard zaoferują konsumentom możliwość korzystania z usług kas biometrycznych w sklepie lub w domu, za pośrednictwem aplikacji sprzedawcy lub aplikacji potwierdzającej tożsamość.
Program wprowadza pierwsze w swoim rodzaju ramy technologiczne, które mają pomóc w ustanowieniu standardów dla nowych sposobów płacenia. Wprowadzony razem z nim na całym świecie zestaw norm, których przestrzegają banki, sprzedawcy i dostawcy technologii, pozwala zapewnić bezpieczeństwo i ochronę danych osobowych podczas dokonywania płatności biometrycznych – czytamy w komunikacie.
Płatności biometryczne rozwija także Amazon – rozwiązanie Amazon One w zeszłym roku pojawiło się między innymi na koncertach w USA. Dzięki niemu można zapłacić przykładając dłoń do specjalnego czytnika.