Aplikacja Portfel SGB dostępna dla wszystkich klientów banków SGB (dla smartfonów z systemem Android i iOS). Daje ona możliwość sprawdzenia środków dostępnych dla każdej karty płatniczej SGB, podglądu historii transakcji kartą, a w przypadku karty mobilnej Visa – dokonywania szybkich płatności zbliżeniowych za pomocą telefonu. Aplikacja umożliwia również zarządzanie kartą kredytową.

Bilety PKP, BLIK, Apple Pay i Google Pay – planowane nowości w aplikacji Portfel SGB

To dopiero początek – aplikacja bazując na API współpracuje równocześnie z niemal 200 systemami poszczególnych Banków Spółdzielczych. Obecnie trwa jej rozwój i już jesienią pakiet możliwości powiększy się o zarządzanie kartami, zmiany limitów gotówkowych, bezgotówkowych i internetowych, blokowanie i zastrzeganie kart, a także blokowanie możliwości dokonywania transakcji zagranicznych. W tym samym czasie planowane jest uruchomienie płatności mobilnych BLIK, które poza transakcjami w terminalach płatniczych, internecie i bankomatach pozwolą także na dokonywanie przelewów z telefonu na telefon.

Równolegle do wzmocnienia serwisu kartowego obsługiwanego w mobilnym Portfelu SGB nie zapomina o dodatkowych usługach, które bardzo ułatwią codzienne życie. W najbliższych miesiącach planowane jest uruchomienie możliwości zakupienia biletów PKP, komunikacji miejskiej, opłacenia parkingu miejskiego, zakupu doładowania telefonu, a nawet ubezpieczenia turystycznego.

Niezależnie trwają też w SGB prace nad wdrożeniem nowoczesnych form mobilnych płatności Apple Pay i Google Pay oraz płatności zbliżeniowych telefonem kartami SGB dodanymi do aplikacji. Wykonywanie operacji bezgotówkowych jest bezpiecznie, szybkie i wygodne, dlatego coraz więcej klientów rezygnuje z obrotu gotówką.

SGB/RT