W 2019 roku przeciętny polski konsument opłacał 4 subskrypcje. Ofert przybywa, a model subskrypcyjny staje się coraz popularniejszy. Wraz z rosnącą liczbą usług, pojawiła się konieczność stworzenia rozwiązania, które umożliwi kontrolę wydatków i zarządzanie płatnościami cyklicznymi.

Wszystkie subskrypcje w jednym miejscu

Banki dostrzegły oczekiwania klientów – jest to niewątpliwie funkcja, która przemawia do wyobraźni i realnie korzystnie zwiększa użyteczność aplikacji mobilnej dla konsumenta. Takie rozwiązanie znajdziemy już m.in. w aplikacji Revolut, jak również w bankowości mobilnej SGB. Prawdopodobnie już niebawem ta usługa będzie standardem w aplikacjach mobilnych banków i nie tylko – zwłaszcza, że odpowiednie API już istnieje, dlatego nie trzeba wymyślać koła na nowo. Na blogu Visa można zapoznać się z informacjami na ten temat.

Jak czytamy na blogu, jest to rozwiązanie stworzone przy wsparciu banków i z myślą o klientach. Jego podstawową zaletą jest możliwość zawarcia w apce bankowej informacji o miejscach, w których użytkownik zapisał żadne karty oraz o płatnościach powtarzalnych opłacanych za jej pomocą. Dzięki temu klient widzi w jakich sklepach, punktach usługowych, portfelach cyfrowych czy serwisach streamingowych zapisano jego kartę oraz w jakiej kwocie obciążana jest ona obciążana w ramach cyklicznej płatności. Innymi słowy, wszystkie subskrypcje widoczne są w jednym miejscu.

Większe bezpieczeństwo i kontrola wydatków

Koncepcja rozwiązania do zarządzania płatnościami cyklicznymi to wynik prac Studia Innowacji Visa w Warszawie.

– Rozwiązanie, które zaprojektowaliśmy wspólnie z przedstawicielami banków i agentów rozliczeniowych, wychodzi naprzeciw potrzebom konsumentów oraz sprzedawców lub dostawców usług. Większa liczba klientów korzystających z płatności cyklicznych oznacza dla nich większe bezpieczeństwo biznesu, bardziej stabilny przychód i zabezpieczenie przed sytuacjami, w których klient zwyczajnie zapomni zapłacić za świadczoną co miesiąc usługę. Dobrze zaprojektowane rozwiązanie, które odnosi się do uwag zgłaszanych przez użytkowników, to także korzyść dla banków, które zyskują lojalnych i zadowolonych klientów – Maciej Maciejewski, dyrektor w Studiu Innowacji Visa.

/Fintek.pl/LP