Visa Mobile jest nową metodą płatności w internecie. Kupujący nie musi już podawać w czasie płacenia numeru swojej karty, jej daty ważności i kodu CVV2, a jedynie numer telefonu. Rozwiązanie zostało zaprojektowane z myślą o wyeliminowaniu ręcznego wprowadzanie danych z karty czy konieczności podania pełnego hasła do logowania.

PeP udostępnia płatności Visa Mobile

Polska jest pierwszym krajem na świecie, w którym została wdrożona Visa Mobile. Już we wrześniu 2021 roku został przeprowadzony program testowy z wybranymi klientami Nest Banku. Natomiast w maju ubiegłego roku Visa Mobile jako pierwszy wdrożył serwis Przelewy24 należący do Grupy Nexi. Teraz rozwiązanie jest dostępne również dla sklepów internetowych korzystających z usług płatniczych za pośrednictwem Polskich ePłatności (także członek Grupy Nexi).

Jak aktywować Visa Mobile? Wystarczy przejść do aplikacji mobilnej banku, wybrać menu „Karty” i kliknąć „Dodaj kartę do Visa Mobile”, potem przepisać kod, który zostanie wysłany pocztą elektroniczną, a następnie całą operację zatwierdzić swoim hasłem mobilnym. Visa Mobile jest wdrożona w tej chwili w aplikacjach mobilnych ING, Nest Banku oraz SGB Banku. Z nowej metody płatności mogą skorzystać także posiadacze kart wydanych przez inne wybrane banki oraz SKOK, dzięki samodzielnej aplikacji Visa Mobile (pełna lista dostępna na visa.pl).

Podczas płatności w sklepie internetowym wystarczy wybrać metodę Visa Mobile, podać swój numer telefonu i zatwierdzić transakcję w aplikacji mobilnej banku lub samodzielnej aplikacji Visa Mobile.

W Visa zależy nam na tym, żeby konsumenci mogli bezpiecznie i łatwo płacić za zakupy w internecie w czasach, kiedy obserwujemy wzrost ich popularności. Tworząc Visa Mobile chcieliśmy, by transakcje w sieci były nie tylko jeszcze szybsze, ale też bardziej intuicyjne. Smartfon, aplikacja i numeru telefonu – tyle wystarczy, a płatność Visa Mobile zajmie tylko kilka chwil. To szczególnie ważne, ponieważ 79% polskich konsumentów sięga po smartfony, szukając interesujących dla siebie produktów i usług. 65% Polek i Polaków zamawia towary lub usługi na smartfonie, a 71% płaci za nie przy jego użyciu. Visa Mobile jest odzwierciedleniem naszych nieustających wysiłków, by przepływ pieniędzy był płynny, niezawodny i wygodny – mówi Katarzyna Zubrzycka dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa.