Od momentu uruchomienia aplikacji w marcu 2013 roku użytkownicy logowali się do niej 2,6 miliarda razy i wykonali 544 miliony transakcji na łączną kwotę 152 miliardów złotych. Klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo średnio wykonują w IKO co sekundę 3 płatności mobilne w internecie, co minutę – 216 przelewów, co godzinę – 138 tysięcy logowań, codziennie – 10,9 milionów tapnięć.

Popularność zyskuje też bankowanie za pomocą mówionych poleceń – w ciągu trzech miesięcy od uruchomienia Asystenta głosowego użytkownicy IKO przeprowadzili z nim 200 tys. rozmów i wykonali przelewy na 1,5 miliona złotych.

Ponad 5 mln aktywnych aplikacji IKO w PKO Banku Polskim

– 5 milionów aktywnych aplikacji to dowód, że nasza cyfrowa ewolucja podoba się klientom, którzy stawiają na mobilną bankowość. Chętnie korzystają z nowych funkcji jakie im dostarczamy w ramach IKO; ostatnio na przykład z Asystenta głosowego i zakładania konta „na selfie”. Digitalizacja, automatyzacja, używanie narzędzi sztucznej inteligencji, na skutek zmian wywołanych pandemią, jeszcze bardziej zyskały teraz na znaczeniu – podkreśla Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego.

– Bankowanie w smartfonie jest coraz bardziej popularne, bo to narzędzie dla klientów najwygodniejsze i dostępne od ręki. To już nie jest nowy trend czy moda, ale codzienne, standardowe zachowanie milionów klientów banków. Jesteśmy liderami mobilnej bankowości i na tej „piątce” na pewno nie poprzestaniemy – dodaje Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych.

Płatności za autostrady w aplikacji IKO

Nowością w aplikacji IKO jest możliwość płacenia za autostrady, bez konieczności zatrzymywania się na bramkach. Aplikacja zyskała też swój charakterystyczny krótki sygnał dźwiękowy (jingiel), który będzie przez użytkownika słyszany kiedy otrzyma komunikat push. Sygnał jest elementem nowej strategii marketingowej przygotowywanej przez bank. Wśród wdrożeń zaplanowanych na kolejne miesiące są m.in.: obsługa e-Tożsamości, aktywacja IKO na zagranicznych numerach telefonów czy umożliwienie zakupu i obsługi funduszy inwestycyjnych.

Aplikacja jest używana najczęściej do dokonywania przelewów, płatności w internecie oraz płatności zbliżeniowych. Dziś klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo, korzystający z IKO, płacą w internecie 3 razy w ciągu sekundy, w każdej minucie zlecają 216 przelewów, a w ciągu doby bank notuje średnio 10,9 mln tapnięć. Dużą popularnością cieszy się możliwość zakupu biletu komunikacyjnego. Od startu usługi w lipcu 2019 roku użytkownicy IKO kupili w ten sposób 4,8 mln biletów – najczęściej z tej możliwości korzystano w Warszawie i Krakowie.

Aplikacja PKO BP umożliwia też wgląd do kont z innych banków – sprawdzenie stanu rachunków i historii operacji (usługa AIS w ramach open banking). Po niedawnej aktualizacji IKO ma też nową, wygodniejszą nawigację oraz zmodernizowane ikony funkcji.