Pierwsze automaty paczkowe Poczta Polska oddała do użytku w połowie lipca bieżącego roku. We wdrożeniu pomogła pocztowcom duńska firma SwipBox. Zgodnie z zapewnieniami przedstawicieli PP do końca października spółka miała uruchomić 200 tego typu maszyn. Pierwszy automat paczkowy został uruchomiony w nowo otwartej filii Poczty Polskiej znajdującej się na osiedlu Port Praski przy ul. Sierakowskiego 5 w Warszawie. Tym samym pocztowcy chcą zaostrzyć rywalizację ze swoim największym konkurentem – inPostem i jego Paczkomatami.

Poczta Polska i automaty paczkowe

– Możliwość odebrania przesyłki w wybranym miejscu, o dogodnej porze, przy okazji robienia zakupów, tankowania samochodu czy w ramach spaceru to odpowiedź na potrzeby klientów. Poczta Polska konsekwentnie rozwija sieć Odbioru w Punkcie. Dołączają do niej automaty paczkowe, z których można korzystać w wybranych placówkach pocztowych oraz sklepach Biedronka. Dziś kluczem do sukcesu na rynku w coraz większym stopniu staje się wygoda odbioru e-zakupów – mówi  Grzegorz Kurdziel, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży.

W każdym miesiącu 2019 roku miliony przesyłek trafiają do sieci Odbiór w Punkcie. Ponad połowa z nich odbierana jest w placówkach pocztowych, a pozostałe w punktach partnerskich. Spośród wszystkich 12 tys. lokalizacji 6 tys. to sklepy Żabka.

Obecnie co czwarta przesyłka jest odbierana w jednym z punktów sieci Poczty Polskiej, a popularność tej formy dostawy stale rośnie. Po 9 miesiącach bieżącego roku dynamika wolumenu przesyłek nadal utrzymuje się na poziomie ponad 220% w stosunku do roku ubiegłego. W okresie przedświątecznym już co trzecia paczka będzie dostarczana do punktów odbioru i automatów paczkowych – wyjaśnia Poczta Polska w komunikacie.