Usługa eSkrzynki jest realizowana już po raz drugi. Po raz pierwszy Poczta Polska udostępniła możliwość założenia eSkrzynki i odbioru listów poleconych przez internet pod koniec kwietnia ubiegłego roku w związku z zagrożeniem związanym z pandemią koronawirusa. Niestety usługa była dostępna tylko do 30 września 2020 roku, ze względu na ograniczone czasowo przepisy.

Z reaktywowanej usługi eSkrzynka skorzystało prawie 4,5 tys. osób

Z uwagi na duże zainteresowanie klientów eSkrzynka została przywrócona ponownie od 30 grudnia 2020 r. do 30 września 2021 roku. Na życzenie klienta Poczta Polska przetwarza nadchodzącą do niego przesyłkę poleconą w formę dokumentu elektronicznego i udostępnia ją w eSkrzynce założonej przy użyciu profilu zaufanego. Klienci w ramach usługi mogą zgłosić trzy różne adresy korespondencyjne. W niespełna 3 tygodnie od ponownego uruchomienia usługi skorzystało z niej już prawie 4,5 tys. osób.

W eSkrzynce znajduje się zarówno zeskanowana koperta, jak i korespondencja, o czym adresat każdorazowo jest  informowany mailem. Dodatkowo każda przesyłka, po upływie miesiąca od udostępnienia, jest także fizycznie przesyłana na wskazany adres korespondencyjny bezpośrednio do skrzynki odbiorcy – czytamy w komunikacie.

W ramach usługi obsługiwane są przesyłki polecone, których zawartość stanowi korespondencja, z wyłączeniem – zgodnie z obowiązującymi przepisami – przesyłek wysyłanych przez: sądy i trybunały, prokuraturę i komornika sądowego oraz przesyłki wysyłane przez organy ścigania, które opatrzą swoje przesyłki napisem: „Nie podlega digitalizacji”.