Blue Media istnieje od 1999 roku i jest jednym z najstarszych polskich fintechów. Firma wprowadzała takie nowości jak doładowania telefonów komórkowych online (2002 r.), szybkie płatności za rachunki przez internet (2011 r.), czy płatności automatyczne Autopay za przejazdy na autostradach (2019 r.). To właśnie to ostatnie wdrożenie miało być przełomowym momentem dla Blue Media.

Fintech Blue Media zmienia nazwę na Autopay

Zmiany, które wprowadza rebranding będą przebiegały stopniowo, aby przyzwyczaić otoczenie biznesowe i dotychczasowych klientów do nowej marki. W pierwszym kroku Autopay zaprezentuje nowe logo, identyfikację wizualną i misję marki parasolowej.

– Jako Autopay skupiamy się na dostarczeniu wyjątkowego doświadczenia związanego z płatnościami. Za cel przyjęliśmy usuwanie barier, które stoją na drodze realizacji planów naszych klientów – czy to w procesie płatności za zakupy czy w czasie podróży. Stawiamy na inteligentną technologię: wygodną, intuicyjną i zautomatyzowaną – mówi Andrzej Antoń, współzałożyciel oraz CEO Blue Media.

W 2022 r. za pośrednictwem produktów Blue Media dokonano około 600 mln transakcji. Obrót na usługach wyniósł ponad 40 mld PLN. Z usług fintechu korzysta 35 tysięcy firm, a każdego miesiąca z płatności online Blue Media korzysta 10 mln osób. Tylko w samej aplikacji Autopay zarejestrowanych jest już prawie 2 mln użytkowników.

Pod koniec 2021 r. firma nawiązała partnerstwo z Pollen Street Capital. Londyński inwestor, działający w sektorze usług finansowych i biznesowych, nabył mniejszościowy pakiet i zasilił spółkę międzynarodowym know-how wzmacniając tym samym plany ekspansji na zagraniczne rynki. Aktualnie zespół fintechu liczy około 300 osób.

Docelowo pod nową marką parasolową Autopay działać będą: Blue Media, Autopay Mobility oraz niemiecka spółka Autopay GmbH.