Tytułem inaugurującym współpracę będzie 303 Squadron: Battle of Britain, którego premiera zapowiedziana jest już na 8 maja. Współpraca z zagranicznym partnerem pozwoli na dywersyfikację kanałów dystrybucji wychodzącej w ten sposób ponad, dotychczas wykorzystywaną, platformę Steam.

– Steam pozostaje naszym głównym kanałem dystrybucji, jednak w miarę rozwoju firmy zdecydowaliśmy się pójść krok dalej i odróżnić się od niewielkich producentów gier komputerowych, bazujących najczęściej na mono-kanałowej sprzedaży. Dzięki współpracy z Plug-In-Digital realizujemy przede wszystkim strategię globalizacji naszej oferty i poszerzania sieci dystrybucji – mówi Mateusz Wcześniak, Prezes Movie Games S.A.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z proponowanych przez firmę Plug-In-Digital warunków współpracy. Dowodzą one nie tylko profesjonalnego podejścia, ale także dostrzeżenia potencjału sprzedażowego produkowanych przez nas gier. Obecnie negocjujemy rozszerzenie współpracy, która uwzględni większość gier naszego portfolio.

Polscy producenci gier podbijają światowe rynki swoimi produktami. Produkcja gier komputerowych tworzy nowe sektory gospodarki. Przykładowo sam rynek e-sportu, czyli emanacja rywalizacji najlepszych graczy, w 2018 roku prawdopodobnie przekroczy wartość 1 mld dolarów. Najlepsi e-sportowcy żyją z grania, łączą się w drużyny, mają swoich sponsorów i swoich fanów. Nie byłoby tego bez twórców gier. Jest to dynamicznie rozwijający się sektor gospodarki, który staje także doskonałą okazją dla rozwoju fintechów, szczególnie płatniczych.

/Movie Games, JanRy