BLIK zbliżeniowy umożliwia płacenie za zakupy w sklepach stacjonarnych podobnie jak kartami płatniczymi. By zacząć korzystać z płatności wystarczy jednorazowa aktywacja w aplikacji bankowej. Nie wymaga ona podpinania karty płatniczej. Po aktywacji w ustawieniach usługi klient może zmienić źródło płatności na inny niż domyślne konto bieżące, również konto karty kredytowej.
Bank Millennium stawia nie tylko na zbliżeniowego BLIKA…
Podczas płatności nie trzeba logować się do aplikacji, nie jest też konieczne nawet połączenia z internetem czy siecią komórkową. Usługa jest dostępna dla urządzeń wyposażonych w system operacyjny Android i funkcję NFC.
Ostatnio bank wprowadził usprawnienie dla klientów, którzy autoryzują płatności zbliżeniowe BLIKIEM za pomocą PIN-u do aplikacji. Teraz autoryzacja PIN-em jest wymagana, jeśli klient:
- wykonuje pierwszą transakcję po włączeniu tej metody autoryzacji,
- płaci jednorazowo powyżej 100 zł,
- przekroczy kwotę 600 zł, robiąc kilka mniejszych transakcji (od momentu ostatniego wprowadzenia PIN-u).
Dzięki temu klienci, którzy autoryzują takie transakcje PIN-em, mogą to robić sprawniej niż dotychczas – wystarczy tylko odblokować telefon i przyłożyć do terminala.
Kilka dni temu pisaliśmy o tym, że BLIK zamierza rozwijać odroczone płatności z trzema bankami – Santanderem, mBankiem i właśnie Millennium. W projekt ma być także zaangażowany Mastercard. Stosowny wniosek trafił już do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.