Jako pierwszy o sprawie poinformował serwis Bankier.pl, który otrzymał informację o problemach technicznych Santander od jednego z klientów banku. Nie można było zapłacić kartą ani wyjąć pieniędzy z bankomatu. Koło godziny 12 Santander poinformował o usunięciu awarii.

Niekomfortowy poniedziałek dla klientów Santandera

Konsumenci otrzymali powiadomienie o przerwie technicznej, lecz miała ona trwać w nocy od północy do szóstej rano z niedzieli na poniedziałek, tymczasem kłopoty z realizacją operacji trwają cały czas. Bank odniósł się do informacji po godzinie 9:00 w oficjalnym oświadczeniu na Facebooku.

W komunikacie poinformowano, że  obecnie można bezpłatnie wypłacać pieniądze BLIKIEM w bankomatach innych banków, a także podkreślono, że  salda rachunków mogą być nieaktualne, w związku z czym bank poprosił o uwzględnienie tego faktu przy planowaniu wydatków oraz o cierpliwość i wyrozumiałość swoich użytkowników.

– Szanowni Państwo, informujemy, że obecnie (tj, 22 października) nie można korzystać z naszych bankomatów. Pracujemy nad jak najszybszym rozwiązaniem niedogodności. Bezpłatne wypłaty są możliwe BLIKIEM w bankomatach innych banków. Salda rachunków mogą być nieaktualne, prosimy o wzięcie tego faktu pod uwagę, planując wydatki. Przepraszamy za utrudnienia – czytamy na stronie Santander Bank Polska.

Kilka minut po opublikowaniu materiału otrzymaliśmy wiadomość z biura prasowego Santander Bank Polska. Bank poinformował, że usterka została usunięta, a wszystkie usługi działają już prawidłowo. Całe szczęście.