21 listopada 2017, 09:00:Forum Zarządzania Internetem 2017 - Centrum Nauki Kopernik, Wybrzeże Kościuszkowskie 20, 00-390 Warszawa, Polska

Poznaj faktoring i rozwiń biznesowe skrzydła

Faktoring komplementarnym produktem finansowania biznesu.

Z raportu Startup Poland wynika, że w Polsce w 2016 roku działało ok. 2,7 tys. startupów, aż 3/4 z nich ma w planach aplikowanie o kapitał zewnętrzny.

Prawie 1/4 respondentów, którzy pozyskują kapitał ze źródeł zewnętrznych wskazuje, że skorzystało z dotacji z Unii Europejskiej, 22% ankietowanych zdecydowało się na fundusz Venture Capital, a 17% na pomoc aniołów biznesu. Alternatywą dla poczatkujących przedsiębiorców, którzy szukają źródła finansowania, jest faktoring.

Czytaj także: Pizzę dostarczy samochód bez kierowcy?

Faktoring – pewne źródło finansowania

Przed problemem ze zdobyciem finansowania stają zarówno start-upy technologiczne, jak i początkujący producenci oraz dystrybutorzy nowych, niszowych artykułów. Zarówno na początku działalności, jak i podczas procesu rozwoju, potrzebują środków finansowych. Warto zwrócić uwagę, że połowa przedsiębiorców objętych raportem Startup Poland deklaruje, że finansowała działania firmy wyłącznie ze środków własnych. Aż 63% start-upów zapytanych o bieżące potrzeby wskazuje kapitał, a 42% respondentów odczuwa potrzebę zdobycia kontaktów biznesowych.

– Faktoring to finansowanie również dla małych, dopiero startujących firm, którym zależy na usprawnieniu płynności finansowej. Rozpatrując wniosek i przyznając limit faktoringowy, oceniamy całokształt prowadzonych aktywności oraz weryfikujemy kontrahentów, z którymi współpracuje przedsiębiorstwo. Jeżeli początkująca firma współpracuje z rzetelnymi odbiorcami, może uzyskać faktoring bez względu na doświadczenie na rynku. Doceniamy przedsiębiorców z potencjałem, którzy mają odważne pomysły a my chętnie je finansujemy – komentuje Wioletta Zabłocka, Kierownik ds. Finansowania Biznesu w Bibby Financial Services.

Czytaj także: Polscy kierowcy największymi entuzjastami samochodów w Europie

Metoda na problemy z płynnością finansową

Jednym z wyzwań dla firm, które dopiero rozpoczynają działalność, a które ograniczają ich możliwości rozwoju, są długie terminy płatności. Faktoring jest źródłem finansowania na podstawie faktur wystawionych za sprzedaż towaru lub realizację usługi.

– Faktoring znacznie różni się od kredytu, ponieważ opiera swoją działalność na udostępnieniu przedsiębiorcom środków pozyskanych z wystawionych faktur. Dzięki temu przedsiębiorcy w początkowym etapie prowadzenia działalności nie muszą troszczyć się o płynność finansową, mogą zająć się pozyskiwaniem nowych klientów oraz rozwojem firmy. Wśród klientów Bibby Financial Services bardzo liczną grupę stanowią firmy transportowe. W ostatnim czasie obserwujemy w tej branży tendencję do zakładania nowych firm przez doświadczonych transportowców, którzy mają już sieć kontaktów i mogą liczyć na współpracę ze sprawdzonymi kontrahentami – dodaje Wioletta Zabłocka.

Czytaj także: Znamy nowego szefa Ubera

Ekspansja z faktorem

Wśród respondentów raportu Startup Poland aż 47% to eksporterzy, którzy więcej niż połowę swojego przychodu zdobywają współpracując z zagranicznymi kontrahentami.

– Ekspansja na rynki zagraniczne wiąże się z większym ryzykiem, właśnie dlatego przedsiębiorcy poszukują sprawdzonych partnerów finansowych. Faktoring eksportowy jest narzędziem dedykowanym firmom, które planują podjąć współpracę z takimi partnerami. Przy tej usłudze finansowanie połączone jest z weryfikacją odbiorców zagranicznych oraz doradztwem prawno-podatkowym. Wielu naszych klientów zgłosiło się po faktoring, jako start-upy lub mikrofirmy – ten rodzaj finansowania umożliwił im sprawny rozwój firmy.  Dzięki wsparciu faktora przedsiębiorca może czuć się bezpieczniej podejmując współpracę z nowymi klientami – komentuje Wioletta Zabłocka, Kierownik ds. Finansowania Biznesu w Bibby Financial Services.

Podziel się artykułem
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone
  • Według danych Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości mniejsze przedsiębiorstwa wciąż mają problemy z pozyskaniem kredytu i zgłaszają, że coraz częściej uzyskują decyzje odmowne. W przypadku MSP najczęstszą przyczyną jest brak wystarczającej zdolności kredytowej. Dodatkowo prawie połowa przedsiębiorców deklaruje, że zadłużyłaby się w banku tylko w przypadku wystąpienia dużych kłopotów finansowych. Przyczynami takiego stanu są miedzy innymi niewystarczająco szeroka oferta, a w przypadku narzędzi takich jak faktoring, brak wiedzy na ich temat.