Opportunity Network – globalna platforma umożliwiająca zawieranie nowych transakcji biznesowych wyłącznie między sprawdzonymi partnerami, rozpoczyna działalność w Polsce. Rozwiązanie skierowane jest do przedsiębiorców – klientów banków, którzy szukają możliwości rozwoju i inwestycji zarówno na międzynarodowych jak i lokalnych rynkach.

Podmioty, które mogą dołączyć do Opportunity Network wskazują wyłącznie instytucje finansowe współpracujące z Opportunity Network. Platforma posiada już ponad 13 000 uczestników, oferty biznesowe w blisko 130 krajach i rozwija się szybko. Polskim oddziałem firmy pokieruje Łukasz Różyński, doświadczony menedżer związany wcześniej z Oberthur Technologies oraz bankami, m.in. GE i Deutsche Bank.

Opportunity Network to pierwsza na świecie międzynarodowa platforma dająca przedsiębiorcom i inwestorom możliwość pozyskiwania wiarygodnego i sprawdzonego partnera biznesowego. Za pośrednictwem sieci można dokonać takich transakcji jak: sprzedaż i kupno towarów lub usług, pozyskać nowy kapitał lub dokonać inwestycji. Członkowie Opportunity Network zapraszani są do platformy wyłącznie za pośrednictwem instytucji finansowych współpracujących z ON. To gwarantuje wysoką jakość partnerów. Obecnie z takiej wymiany informacji biznesowych korzysta globalnie ponad 13 000 podmiotów.

Czytaj także: Loot: „polski” startup zebrał ponad 5 mln dolarów

Na fali wznoszącej

Oferty zamieszczone na platformie generują średnio około dwóch zapytań, z czego pierwsze pojawia się już po około ośmiu tygodniach. Dzięki Opportunity Network zawierane są nowe relacje biznesowe na całym świecie.

Polskie firmy coraz częściej szukają sposobu na ekspansję zagraniczną, jednak wejście na globalny rynek wiąże się dla nich ze sporymi kosztami oraz niemałym ryzykiem. Obie te kwestie rozwiązuje właśnie platforma ON. Dzięki temu, że korzystanie z niej jest możliwe wyłącznie na zaproszenie banku, zgłaszane są tylko poważne oferty biznesowe. Przedsiębiorca ogranicza także koszty na globalne działania marketingowe, udział w targach i konferencjach, czy też podróże w poszukiwaniu potencjalnych kontrahentów – wyjaśnia Łukasz Różyński, szef Opportunity Network na Polskę.

Dobrym przykładem wykorzystania możliwości Opportunity Network jest umożliwienie włoskiemu producentowi kosmetyków samochodowych Mafra ekspansji na inne rynki. Dzięki połączeniu na platformie firma znalazła dystrybutora dla swojego nowego niszowego produktu. Produkt ten był rozważany od dłuższego czasu jednak brakowało rynku zbytu. Dzięki Opportunity Network Mafra nawiązała nową korzystną relację biznesową.

Polska to dla nas jedne z nowych strategicznych rynków, nie tylko z powodu wielkości gospodarki, ale również dlatego, że jest liderem Europy Środkowo-Wschodniej. Gospodarka Polski odgrywa ważną rolę w Europie i w związku z tym chcemy brać czynny udział we wzroście polskich przedsiębiorstw poprzez pomoc w znajdowaniu wiarygodnych partnerów biznesowych zarówno na rynkach międzynarodowych jak i rynku lokalnym tłumaczy Julia Puig, Chief Commercial Officer i współzałożyciel Opportunity Network.

Czytaj także: Uber wprowadza totalną inwigilację

Jak to działa?

Każdy z użytkowników platformy może zgłosić swoją potrzebę biznesową, określić gałąź gospodarki, która go interesuje, zakres geograficzny i preferowaną wielkość transakcji. Odbiorcami tego komunikatu są wszyscy członkowie sieci, którzy mogą wyrazić zainteresowanie transakcją dając początek pogłębionej dyskusji między stronami. Początkowa wymiana informacji jest jednak anonimowa, tak aby chronić uczestników przed nadmiernym eksponowaniem swoich planów biznesowych.

Do ujawnienia danych dochodzi dopiero wtedy, gdy inny z użytkowników wykaże dalsze zainteresowanie opublikowaną ofertą. Ten sposób zarządzania informacją umożliwia utrzymanie planów biznesowych w tajemnicy, do chwili znalezienia sprawdzonego i godnego zaufania partnera. Z Opportunity Network współpracują takie instytucje finansowe jak: Intesa Sanpaolo Bank, BBVA i CaixaBank, bardzo szybko dołączają kolejne banki.

Czytaj także: Aplikacja Piotra i Pawła „Skanuj i Kupuj” to FinTechowe BINGO!

–  Współpraca Opportunity Network z bankami stwarza dla klientów tych instytucji nie tylko możliwość rozwoju w skali globalnej, ale także umacnia relację banku z klientem. Każdy zgłaszający bank ma wyłączność relacji z podmiotem zgłaszanym, co w praktyce oznacza, że żaden z innych banków nie będzie mógł zaprosić tego samego przedsiębiorstwa po raz drugi. To pozwala na budowanie długotrwałych i pogłębionych relacji z najlepszymi klientami banku dodaje Brian Pallas, CEO i założyciel firmy.

Opportunity Network została stworzona w 2014 roku. Obecnie wyceniana jest na 151 milionów dolarów. Firma posiada biura w Londynie, Nowym Jorku, Barcelonie i Dubaju. Partnerem strategicznym firmy jest London Stock Exchange.