– Udział płatności odroczonych w rynku płatności internetowych w Polsce jest co prawda wciąż niewielki i sięga 5 proc., trzeba jednak zaznaczyć, że jest to wciąż nowa na naszym rynku usługa. Zauważamy, że Polacy coraz chętniej korzystają z opcji kup teraz, zapłać później, doceniając niekwestionowane zalety tego rozwiązania, takie jak wygoda i bezpieczeństwo bez dodatkowych opłat. Przewidujemy, że w ciągu 3-4 lat płatności odroczone osiągną 20 proc. wartości polskiego e-commerce – mówi Adam Miziołek, country manager Twisto.

Rośnie popularność płatności odroczonych

Trend związany z przesuwaniem terminu płatności za internetowe zakupy staje się coraz silniejszy na wielu zagranicznych rynkach. Szacuje się, że udział płatności odroczonych w Szwecji i Niemczech w tym roku sięgnie 30-40 proc. wartości e-commerce. Usługa zdobywa coraz więcej zwolenników w Australii i Stanach Zjednoczonych.

Skąd rosnąca popularność rozwiązania? Jak wynika z badania Gemius 2020, dla 43 proc. osób, które nie kupują online, to właśnie brak fizycznego kontaktu z produktem i możliwości obejrzenia go przed uiszczeniem zapłaty, stanowią główną barierę robienia zakupów w sieci.  Częstą przyczyną porzuceń koszyka jest z kolei brak środków finansowych dostępnych w danym momencie. Płatności odroczone eliminują oba wspomniane problemy. Wzrost udziału płatności odroczonych w rynku płatności online przyspieszyła pandemia COVID.

– W ciągu ostatnich 6 miesięcy globalni gracze tacy jak szwedzka Klarna, australijski ZIP i amerykański AfterPay odnotowali duży wzrost sprzedaży. Podobny trend obserwowaliśmy w przypadku Twisto w Polsce i w Czechach – dodaje Adam Miziołek.

Koszyk Roku to największe badanie jakości serwisu w sklepach internetowych działających w Polsce, organizowane przez Twisto w partnerstwie z ING Bankiem Śląskim, Mastercard i Edisondą. Podczas badania specjaliści user experience testują strony internetowe 100 największych sprzedawców on-line pod kątem kilkuset kryteriów, wcielając się w rolę klienta i zwracając uwagę na usprawnienia i utrudnienia podczas zakupów. W tym roku badanie Koszyk Roku obejmuje mobilne strony internetowe sklepów, a także oferowane przez nie aplikacje. Pełne wyniki raportu mają zostać zaprezentowane jeszcze dzisiaj.