W komunikacie czytamy, że ma to być pierwsze wdrożenie w branży gier wideo, które oferuje pewny sposób umożliwiający graczom korzystanie z punktów lojalnościowych do opłacania gier.
Nowość dla graczy od Alior Banku
Liczba graczy na świecie rośnie z każdym rokiem i prognozy wskazują, że w 2025 r. osiągnie blisko 3,6 mld (dane Mastercard). W odpowiedzi na ten trend Mastercard, we współpracy z marką Xsolla, przygotował ofertę, która ma na celu nagrodzenie graczy za ich codzienne zakupy. Uczestnicy programu Mastercard Bezcenne Chwile mogą wymieniać zgromadzone punkty na ulubione gry lub dodatki bezpośrednio w grach. Od 25 listopada 2024 r. z to rozwiązanie jest dostępne dla klientów Alior Banku.
Proces zakupowy nie będzie wymagał dodatkowych działań od użytkownika. Po przejściu na stronę gry i dodaniu przedmiotów do koszyka, posiadacz karty zapisanej do programu lojalnościowego Mastercard Bezcenne Chwile finalizuje zakup, płacąc punktami lojalnościowymi, które mogą pokryć całość transakcji. Już po wprowadzeniu danych karty płatniczej, system automatycznie rozpozna, że klient korzysta z karty Alior Banku i wyświetli opcję płatności punktami.
Xsolla to firma specjalizująca się w usługach komercyjnych dla branży gier wideo, oferująca zestaw narzędzi oraz usług zaprojektowanych specjalnie dla tego sektora. Umożliwia deweloperom sprzedaż i dystrybucję gier w ponad 200 regionach na całym świecie. W Polsce Xsolla oferuje dostęp do biblioteki ponad 900 tytułów na platformach mobilnych, PC, internetowych oraz w chmurze.
Na początku bieżącego roku pisaliśmy, że Alior Bank łączy siły z założonym przez Polaków startupem gamingowym MillionPugs, który nagradza graczy za ich codzienne zakupy. W ramach współpracy, fani League of Legends, VALORANTA i Teamfight Tactis mają teraz możliwość zdobywania punktów, które pozwolą im na urozmaicenie rozgrywek.